Američki lanac kafića Starbucks razmatra prodaju svog poslovanja u Kini, što označava značajnu stratešku promjenu za kompaniju. Odluka dolazi u trenutku kada kompanija bilježi pad tržišnog udjela i jačanje konkurencije lokalnih brendova.
U završnoj fazi pregovora nalaze se vodeće globalne investicione kuće Carlyle Group i EQT, kao i regionalni igrači HongShan Capital Group i Boyu Capital. U igri je i kineski fond Primavera Capital, koji navodno traži suinvestitora. Očekuje se da će konačne obavezujuće ponude biti predate početkom oktobra, a dogovor bi mogao biti zaključen krajem mjeseca.
Procjena vrijednosti i zadržavanje kontrole
Prema nezvaničnim informacijama, vrijednost kineskog poslovanja procjenjuje se na oko 5 milijardi dolara. Starbucks planira da zadrži značajan manjinski udio, dok će kontrola nad pogonima za prženje kafe u Kini ostati pod njegovom rukom. Takav potez omogućava kompaniji očuvanje kvaliteta proizvoda i standarda brenda, čak i nakon eventualne prodaje većinskog udjela.
Pad tržišnog udjela i rast lokalnih konkurenata
Kina je donedavno bila tržište s najvećim potencijalom rasta za Starbucks, no posljednjih godina situacija se znatno promijenila. Prema podacima Euromonitor Internationala, tržišni udio kompanije pao je s 34% u 2019. na samo 14% prošle godine, prenosi Bankar me. Glavni razlog pada leži u agresivnom širenju lokalnih konkurenata, posebno Luckin Coffeea, koji je privukao mlađu generaciju potrošača inovativnim proizvodima i povoljnijim cijenama.
Strategija za oporavak
Kako bi usporio pad, Starbucks je implementirao niz mjera. Smanjenje cijena određenih napitaka, ubrzano lansiranje proizvoda prilagođenih lokalnom tržištu i inovacije u ponudi pomogle su kompaniji da zadrži konkurentnost. Prvi znakovi oporavka već su vidljivi u posljednjem kvartalu, kada je prodaja u postojećim kineskim poslovnicama porasla za 2% nakon perioda stagnacije.
Perspektiva budućnosti
Prema pisanju Poslovnog pulsa, ishod pregovora o prodaji kineskog poslovanja mogao bi značajno oblikovati buduću strategiju Starbucksa u Aziji. Odluka će odrediti ne samo smjer poslovanja kompanije, već i dinamiku tržišta kafe u Kini u narednim godinama.