Poznati razlozi

Cupra odlaže lansiranje na američko tržište

Autor: Biznis.ba
Cupra odlaže lansiranje na američko tržište
Foto: CUPRA

Iz Cupre je potvrđeno da je odloženo lansiranje ovog brenda na američko tržište koje je bilo planirano u periodu u narednih pet godina.

Navodeći „kontinuirane izazove u automobilskoj industriji“ i „dinamiku tržišta koja se razvija“, Cupra je odustala od svoje strategije širenja u SAD do 2030. godine, i iako kompanija nije ulazila u više detalja od toga, stanje na tržištu električnih vozila u Americi i uvozne tarife na automobile koji se tamo izvoze iz Evrope sigurno stoje iza ove odluke.

Prema uslovima sporazuma koji je postignut između SAD i EU, evropski automobili će biti opterećeni nametima od 15%, u odnosu na samo 2,5% prije nego što je carinski haos počeo ovog proleća.

Cupra je ranije planirala da se pojavi na američkom tlu sa dva električna krosovera, jednim nasljednikom trenutnog Formentora, kao i drugim, većim električnim SUV-om.

Veći model je trebalo da se proizvodi u fabrici Volkswagen grupe u Sjevernoj Americi, mada je moguće i u jednoj u Meksiku, čija je proizvodnja sada podložna visokim carinama od 30 procenata.

Cupra jasno stavlja do znanja da ne odustaje u potpunosti od svojih ideja o širenju u Severnu Ameriku, već da planove o tome odlaže na neodređeno vrijeme, prenosi Autoblog rs.

„Ne stajemo, samo odlažemo naše lansiranje u SAD i nastavićemo da pratimo razvoj tržišta u narednim godinama kako bismo odredili najbolji tajming i pristup, usklađen sa dugoročnom vizijom brenda“, rekao je Sven Šuvirt, izvršni potpredsjednik za prodaju, marketing i postprodaju u Seatu, matičnoj kompaniji Cupre.

Globalne isporuke Cupre su inače porasle za 33,4 posto, na 167.600 u prvih šest mjeseci 2025. godine. Najprodavaniji model je bio Formentor sa 54.700 jedinica.