Tri njemačka auto diva ove godine će izgubiti deset milijardi eura
Automobilska industrija jedna je od najteže pogođenih trgovinskim ratom Donalda Trumpa nakon što je američki predsjednik uveo 25-postotne carine na uvoz vozila proizvedenih u inostranstvu.
Analitičari očekuju da će novčani tokovi proizvođača automobila generisani njihovim automobilskim poslovanjem biti smanjeni. Vjerovatno će pasti sa 9,4 milijarde eura prošle godine na 3 milijarde eura kod Mercedes-Benza; sa 7,1 milijarde eura na 3,3 milijarde eura kod Volkswagena; i s 4,8 milijardi eura na 4,4 milijarde eura za BMW, prema podacima Visible Alpha.
Rastuće carine vrše pritisak
Situacija bi se mogla dodatno pogoršati jer analitičari prilagođavaju svoje prognoze nakon rezultata BMW-a i Mercedesa ove sedmice. VW je u petak smanjio svoje smjernice za neto novčani tok automobilske industrije za ovu godinu na između 1 i 3 milijarde eura, s prethodnog raspona od 2 do 5 milijardi eura.
Posljedice carina nijesu se u potpunosti odrazile na rezultate drugog kvartala, jer su neki proizvođači automobila gomilali zalihe i potrošili svoje rezerve prije uvođenja carina dok su čekali ishod trgovinskih pregovora.
Međutim, veće carine značit će rastuće troškove izvoza u SAD, nabavke dijelova, kao i prilagođavanja lanca snabdijevanja, što bi vršilo pritisak na novčane tokove, prenosi Bankar me.
„Pitanje koje mi se postavlja je: tješimo li se činjenicom da je uticaj carina u drugom kvartalu manji nego što smo se isprva bojali ili je to lažni osjećaj sigurnosti?“, rekao je Michael Tyndall, viši globalni analitičar za automobile u HSBC-u.
Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW već plaćaju carinu od 27,5 posto za mnoge pošiljke u SAD iz zemalja poput Njemačke i Meksika.
U petak je VW otkrio carinski udar od 1,3 milijarde eura u drugom kvartalu i predvidio da će se teret povećati na nekoliko milijardi eura ako se carine na automobile ne snize. U drugom kvartalu imao je negativan neto novčani tok za automobile od 523 miliona eura.
General Motors je iznenadio investitore kada je izjavio da će troškovi carina vjerovatno biti veći u trećem kvartalu od 1,1 milijarde dolara prijavljenih od aprila do juna, upozoravajući na godišnji uticaj do 5 milijardi dolara.
Analitičari očekuju da će se prilagođeni slobodni novčani tok GM-a za automobilski posao za ovu godinu prepoloviti na 7,7 milijardi dolara s 14 milijardi dolara.
Stellantis je rekao da će Trumpove carine u prvoj polovini godine pretrpjeti udar od 300 miliona eura, ali je priznao da će uticaj u drugoj polovini biti veći jer očekuje do 1,5 milijardi eura do kraja godine.
Tesla se suočila s dodatnim troškovima povezanim s carinama od 300 miliona dolara u drugom kvartalu i upozorila je da će se ta brojka povećavati tokom godine.
Troškovi rastu
U maju je BMW optimistično predvidio da će se američke carine smanjiti od ovog mjeseca. Iako Vašington još nije smanjio carine, ljudi bliski pregovorima rekli su Financial Timesu da se EU i SAD približavaju trgovinskom sporazumu kojim bi se carina na uvoz evropskih automobila postavila na 15 posto.
Međutim, za proizvođače automobila troškovi već rastu jer su dobavljači, koji imaju manje profitne marže, brzo uspjeli prenijeti veće carine ne samo na komponente iz inostranstva već i na materijale poput aluminijuma i čelika.
Među dobavljačima, švedski proizvođač sigurnosnih pojaseva i vazdušnih jastuka Autoliv podigao je svoje godišnje smjernice za prodaju kako bi odražavao plaćanja carina nakon rekordnog drugog kvartala.
„Uspješno smo nadoknadili otprilike 80 posto troškova carina tokom drugog kvartala i očekujemo da ćemo većinu preostalog dijela nadoknaditi kasnije ove godine“, rekao je njegov glavni izvršni direktor Mikael Bratt.
Thomas Besson, šef istraživanja automobila u Kepler Cheuvreuxu, rekao je da su evropski proizvođači automobila akumulirali bogate rezerve gotovine nakon porasta prodaje i viših cijena vozila koje je industrija uživala nakon krize poluprovodnika izazvane Covidom-19. Samo kod VW-a, Mercedes-Benza i BMW-a, njihova industrijska likvidnost iznosi preko 100 milijardi eura, što znači da se udar od 10 milijardi eura može apsorbovati u kratkom roku.
Uprkos tome, pritisak na njihove novčane pozicije i profitne marže dolazi u vrijeme kada se kompanije poput VW-a suočavaju s potrebom restrukturiranja kako bi smanjile višak kapaciteta u svojim fabrikama i popravile strukturu troškova kako bi se mogle takmičiti s BYD-om i drugim kineskim konkurentima.