Također, bio je to drugi autonomni razvoj i dizajn AvtoVAZ-a (nakon Lade Nive) i prvi model koji nije bio baziran na mehaničkim komponentama Fiata 124.
Samara je bio automobil koji je kombinovao robusnu konstrukciju i jednostavno održavanje s modernim stilom.
Tokom skoro tri decenije Samara je doživjela brojna ažuriranja i verzije, prije nego što je proizvodnja zaustavljena 2013. godine.
AvtoVAZ se nadao da će mu Samara omogućiti da se takmiči sa predstavnicima Golf-klase na zahtjevnim evropskim tržištima.
Jedno od takvih tržišta bila je Njemačka, pogotovo nakon ujedinjenja zemlje u oktobru 1990. AvtoVAZ je uspio da privuče kupce tanjih novčanika na zapadu zemlje, ali i stanovnike bivšeg DDR-a, koji su bili dobro upoznati s vozilima "iza gvozdene zavjese".
Iz tog perioda potiče sjajan primjerak kojeg je ponudio vlasnik iz njemačkog Frajamta (Baden-Virtemberg). On prodaje 5-vratnu Samaru 1500 S, prvi put registrovanu u julu 1991. godine, sa 15.750 pređenih kilometara.
Automobil je vožen dvije godine i zatim ostavljen u garaži. Nakon 32-godišnjeg mirovanja vlasniku je bio potreban prostor u garaži i zato je Samaru stavio na prodaju.
Zamjenio je gume, amortizere, izduv, rezervoar, filtere i tečnosti... Ispod poklopca motora je 1.5 litarski benzinac (72 KS) uparen s 5-stepenim manuelnim mjenjačem.
Cijena od 6.999 eura je skoro identična iznosu od 13.690 maraka, koliko je bilo potrebno za novu Samaru, prenosi "AutoBlog".