Najveća zapljena u historiji EU: U Pireju zaplijenjeno 2.435 kontejnera kineske robe
Evropski tužitelji podignuli su optužnice protiv šest osoba zbog sumnje da su sudjelovali u kriminalnoj mreži koja je Evropsku uniju preplavila ilegalno uvezenom kineskom robom.
U sklopu istrage, Ured europskog javnog tužitelja (EPPO) zaplijenio je 2.435 brodskih kontejnera u grčkoj luci Pirej, što je najveća takva zapljena u povijesti EU, piše Politico.
Shema izbjegavanja plaćanja antidampinških carina na uvoz iz Kine trajala je najmanje osam godina. Prema procjenama EPPO-a, proračuni država članica i EU-a oštećeni su za oko 350 miliona eura neplaćenih carina te dodatnih 450 miliona eura PDV-a. Kontejneri, koji su stizali u luku u većinskom vlasništvu kineske državne firme COSCO, bili su prvenstveno ispunjeni električnim biciklima, tekstilom i obućom.
Europski tužitelji u Ateni optužili su dvojicu carinskih službenika za opetovano lažno ovjeravanje dokumenata, čime su omogućili carinsku prevaru i nanijeli štetu proračunu EU. Uz njih, optužena su i četiri carinska posrednika za sudjelovanje u carinskoj prevari i poticanje na lažno ovjeravanje.
Istraga pod kodnim nazivom "Kalipso" ciljala je kriminalne mreže koje su upravljale cijelim procesom - od uvoza robe iz Kine, preko distribucije širom članica EU, do izbjegavanja carina i počinjenja velikih prijevara s PDV-om. Prihodi od ilegalnih aktivnosti prali su se i slali natrag u Kinu. Mreže su, prema EPPO-u, uglavnom kontrolirali kineski državljani, prenosi Fena.
- Ove visoko organizirane kriminalne mreže godinama su se specijalizirale za ovu vrstu prijevare - poručila je u priopćenju evropska glavna tužiteljica Laura Codruța Kövesi.
- Operacija Kalipso šalje ovim kriminalcima jasnu poruku: pravila su se promijenila i više nema sigurnih utočišta. Sada moramo ovaj spektakularan uspjeh pretvoriti u sistemski rad. Potrebni su nam posvećeni i specijalizirani policijski, carinski i porezni istražitelji širom cijele zone EPPO-a - dodala je.
Zaplijenjeni kontejneri trenutno se pregledavaju, što predstavlja ogroman logistički izazov i sigurnosni rizik za carinske službenike u Pireju. Iako su grčke vlasti dosad otvorile samo manji broj kontejnera, procjenjuje se da je vrijednost robe u njima oko 250 miliona eura, prenosi SEEbiz.