Nastavlja se haos

Štrajku u Njemačkoj se pridružile i mašinovođe, masovni poremećaji

Autor: Biznis.ba
Štrajku u Njemačkoj se pridružile i mašinovođe, masovni poremećaji
Štrajk mašinovođa u Njemačkoj / Ilustracija

Štrajk poljoprivrednika i predstavnika drugih radničkih sindikata u Njemačkoj se nastavlja.

Poljoprivrednicima su se pridružile i mašinovođe, a sindikati se bore protiv smanjenja subvencija.

Štrajk mašinovođa u Njemačkoj doveo je do skoro pa zastoja u malim i velikim gradovima širom zemlje.

Oko 80 posto međugradskih usluga će biti ukinuto, pišu njemački mediji.

Sindikat traži bolje plate i smanjenje radnih sati na sedmičnom nivou.

Državna kompanija Deutsche Bahn, koja je u sporu o plaćama sa sindikatom GDL, saopštila je da saobraća samo oko 20 posto njegovih međugradskih vozova.

Rečeno je da mnogi regionalni i prigradski vozovi u gradovima poput Berlina također nisu u funkciji.

"Štrajk sindikata mašinovođa GDL imao je ogroman uticaj na željezničke usluge u Njemačkoj", rekla je glasnogovornica Deutsche Bahn-a Anja Broeker. "Žalimo zbog ograničenja i nadamo se da će mnogi ljudi koji nisu bili u mogućnosti da pomjere svoje putovanje doći do svog odredišta.”

Prvi štrajkovi počeli su danas i trajaće do petka (12. januara). DB kaže da će njihove "međugradske, regionalne i S-Bahn usluge biti masovno poremećene širom zemlje."

Ovo će vjerovatno biti samo početak štrajkova ove godine, javlja Euronews.

„Ono što sada dolazi biće moćnije, duže i teže za kupce“ od dosadašnjih napuštanja, rekao je predsjednik GDL-a.

Poljoprivrednici od ponedjeljka traktorima blokiraju brojne ulaze na autoput te su izazvali značajne smetnje u saobraćaju.

Zašto njemački željezničari štrajkuju?

Sindikat GDL-a je velikom većinom glasao za odobravanje 'punopravnih' štrajkova u državnom DB-u.

Grupa je 8. decembra organizovala 24-satni 'štrajk upozorenja', što je uobičajena taktika u njemačkim pregovorima o platama, ali neslaganje nastavlja da eskalira.

Predsjedavajući GDL-a, Claus Weselsky, izjavio je prošlog mjeseca da su pregovori sa DB-om propali nakon samo dvije runde pregovora.

Centralno pitanje je poziv sindikata da se radno vrijeme radnika u smjenama smanji sa 38 na 35 sati sedmično bez smanjenja plata, što je zahtjev na koji su poslodavci do sada odbili.

GDL traži povišicu od 555 eura mjesečno za zaposlene plus jednokratnu isplatu do 3.000 eura za suzbijanje inflacije. DB je rekao da je dao ponudu koja predstavlja povišicu od 11 posto.

Kako će štrajkovi njemačkih željeznica utjecati na putnike?

Mašinovođe su zastale u 2 sata jutros do 17 sati u petak, dok su teretni radnici prekinuli rad sinoć u 18 sati.

DB kaže da će zastoji "ozbiljno poremetiti operacije" i da će njihovi vozovi voziti po hitnom redu vožnje.

Kompanija je najavila da će se za raspoloživa putovanja koristiti duži vozovi kako bi se primio što veći broj ljudi.

"Ipak, vožnja se ne može garantovati", objavio je DB u nedjelju.

Osim toga, DB je zamolio putnike da izbjegavaju putovanja koja nisu neophodna tokom štrajka.

Kao najveći njemački poslodavac mašinovođa, DB upravlja ne samo putničkim vozovima na daljinu kao što su ICE, IC, EC i Nightjet vozovi, već i regionalnim vozovima i S-Bahn linijama.

Štrajk je širom zemlje i očekuje se da će se posljedice osjetiti širom zemlje.

Usred tekućih prepreka na putevima na nekim mjestima zbog protesta poljoprivrednika, putovanje bi moglo biti posebno otežano širom Njemačke tokom ovog vremena.