Facebook

Kako je najpopularnija društvena mreža rasla do preko tri milijarde korisnika

Autor: Biznis.ba
Kako je najpopularnija društvena mreža rasla do preko tri milijarde korisnika
Foto: Ilustracija/Unsplash

S otprilike tri milijarde aktivnih korisnika mjesečno od drugog kvartala 2023., Facebook je najkorištenija online društvena mreža u cijelom svijetu, a ove godine je proslavila svoj dvadeseti rođendan.

Platforma je premašila dvije milijarde aktivnih korisnika u drugom tromjesečju 2017., a trebalo je nešto više od 13 godina da dostigne ovu prekretnicu. Za poređenje, Instagramu u vlasništvu Meta trebalo je 11,2 godine, a Googleovom YouTubeu trebalo je nešto više od 14 godina da postigne ovaj pokazatelj.

Od januara 2022. Facebookova vodeća baza publike bila je u Indiji, s gotovo 330 miliona korisnika, dok su Sjedinjene Države bile na drugom mjestu s približno 179 miliona korisnika. Platforma također pronalazi izuzetnu popularnost u Indoneziji i Brazilu.

Korištenje društvenih medija u Sjedinjenim Državama

U januaru 2021. Facebook je bio platforma na kojoj su korisnici u Sjedinjenim Državama provodili najviše vremena dnevno. Prosječno vrijeme provedeno na Facebooku bilo je 33 minute, a slijede ga TikTok s 32 minute i Twitter s 31 dnevnom minutom.

Zbog izbijanja COVID-19 2020. godine, sve glavne platforme društvenih medija zabilježile su porast dnevne upotrebe, koja je zatim stagnirala ili se smanjila 2021. Na kraju 2021. više od četvrtine svih korisnika Facebooka u Sjedinjenim Državama pripadalo je dobnoj skupini od 25 do 34 godine, a 18,2 posto korisnika bilo je u dobnoj skupini od 35 do 44 godine. Općenito, vjerovatnije je da će korisnici Facebooka biti žene.

Meta je nedavno preimenovana matična frima Facebooka i imala je ukupno 3,59 milijardi korisnika osnovnih proizvoda do posljednjeg kvartala 2021.

Ostali Meta proizvodi uključuju Instagram, Facebook Messenger, WhatsApp i Oculus – Metinu filijalu za virtualnu stvarnost koja proizvodi VR slušalice, prenose Financije hr. 

U 2021. prihod Mete iznosio je 117 milijardi američkih dolara, u odnosu na oko 86 milijardi američkih dolara u prethodnoj financijskoj godini.

I dalje popularna uprkos prigovorima

Mark Zuckerberg i njegove kolege s Harvarda pokrenuli su 4. februara 2004., Facebook koji se  prvo širio na američke univerzitete, da bi se potpuno otvorio svima 2006. godine.

Društvena mreža brzo je osvojila većinu korisnika interneta. U 2023. više od tri milijarde korisnika otvorilo je Facebook barem jednom mjesečno.

U 2022., inače njenoj lošoj poslovnoj godini, dobit je dosegnula 23 milijarde dolara.

Uspjeh Facebooka nošen je vrlo preciznim ciljanjem oglašavanja za velike korisnike. Taj ekonomski model temeljen na ličnim podacima zaradio je brojne pritužbe i novčane kazne, od skandala Cambridge Analytica 2018. do otkrića jednog zviždača 2021. koji je firmu optužio da stavlja profit ispred sigurnosti svojih korisnika.

Uprkos presudama i kritikama da je zastarjela, uspjeh i dalje ne izostaje jer mreža i dalje raste, uprkos sporijem tempu. Korisnici je i dalje koriste najviše zbog zajedničkih interesa, poput umjetnosti, politike ili historije, tema iz komšiluka, različitih hobija, a koriste ga i dalje poslovni korisnici koji se na njoj oglašavaju.