Čak i ako je tlo ponekad labavo, novi Cayenne sa visokotehnološkim ovjesom i poprečnom bravom i dalje prolazi lako.
Dok poslovni mediji izvještavaju da Porsche ponovo razvija duže i snažnije motore sa unutrašnjim sagorijevanjem, marka radosno predstavlja svoj sljedeći električni automobil: Cayenne. ntv.de je već imao priliku uvjeriti se u dinamiku još kamuflirane turbo verzije.
Šta je sa Porscheom i električnom mobilnošću? Promjena strategije naređena iz uprave je jasna. Više motora sa sagorijevanjem za one kupce koji to žele – to ima više razloga da bude simpatično. Jer entuzijasti osmocilindarskog motora ga ne žele zamijeniti. Električni pogon kao dodatak nije loš, barem u srednjem roku. Kako će stvari izgledati za dvadeset godina, ostaje pitanje.
Vrijeme je za V8 vozača: Sjednite u novi Cayenne Turbo (električni) i dozvolite da vas iznenadi. Ja sjedim na suvozačevom mjestu u još blago kamufliranom prototipu. Već sam imao teorijsku pripremu i otprilike znam šta me očekuje. Poput Macana, Cayenne se također oslanja na takozvanu PPE platformu – iako komponente u daljoj razvijenoj verziji mogu sve učiniti bolje.
Sa preko 1000 KS, SUV – skoro da se može reći – doslovno kopa asfalt. Još luđe: dva motora proizvode do 1500 Nm obrtnog momenta, što vozilo snažno povlači naprijed. Porsche procjenjuje maksimalnu brzinu prije službene premijere na "preko 250 km/h" (insajderi tvrde 270 km/h), ali put do toga će vjerovatno biti još impresivniji. U manje od tri sekunde ubrzava do 100 km/h, dok za 200 km/h top verzija treba oko osam sekundi. Toliko o teoriji – da li probamo praksu?
Cayenne Turbo ubrzava brutalno
Instruktor drži kočnicu lijevom nogom, dok istovremeno ja pritiskam papučicu gasa do kraja. Osjeća se kako se cijeli pogonski lanac doslovno uvija; energija mora izaći. Zatim se kočnica otpušta, a kolos, težak skoro dvije i po tone, snažno se pokreće naprijed. Nekoliko sekundi mi nedostaje mentalna orijentacija. Ekstremno ubrzanje u sportskom SUV-u može se osjetiti kao slobodan pad.
Ovo djeluje još moćnije, gotovo kao da dodatno udara nešto ogromno. Nije ni čudo – ovdje je obrtni moment veći nego kod prethodnog električnog kralja Taycana Turbo GT (1240 Nm). I to je definitivno impresivno. Posebno direktno hlađenje ulja jedinica osigurava da se ovo ekstremno ubrzanje može ponoviti bez gubitka snage pod opterećenjem.

Prototip je testiran i na malom off-road poligonu unutar Porsche Experience Centra u Leipzigu. Cayenne savladava nagib od 80% s lakoćom. Elektronski kontrolisana diferencijalna brava pomaže stražnjoj osovini da se probije čak i kada su uvjeti vuče loši. Standardno, Cayenne se kotrlja sa zračnim ovjesom, a opcionalno je moguće uključiti brzi sistem kompenzacije naginjanja i prevrtanja "Active Ride". Cilj je zadržati karoseriju u ravnoteži, bez obzira na stanje puta. Podesiva visina šasije dodatno poboljšava sposobnosti u terenu. Opcionalno upravljanje stražnjom osovinom ili keramičke kočnice maksimalno poboljšavaju dinamičnost vožnje.
Interijer je sofisticirano-futuristički
Nakon vožnje, vraćam se na početnu tačku i mogu detaljnije pogledati novi interijer u studiju za test sjedala. Mnoštvo ekrana u prvom redu impresionira putnike. Koliko je intuitivan meni, vidjet ćemo kasnije, ali programeri su dali prednost tehnički impresivnim rješenjima nad praktičnošću. Na primjer, kontrola ventilacije preko ekrana osjetljivog na dodir uz električni aktuator je zanimljiva, ali i previše komplicirana.
Praktične funkcionalnosti
Električni SUV nudi neke praktične mogućnosti koje nisu uobičajene kod električnih vozila u Europi, poput vuče prikolice do 3,5 tone. Sa baterijom od 113 kWh (bruto), težak automobil će brzo trošiti energiju, ali sa punjačem od 400 kW baterija se može napuniti do 80% za 15 minuta. Ukupna snaga punjenja i regeneracije dostiže 600 kW, što je u rangu električnog motorsporta. Porsche je posebno radio na toplinskom upravljanju baterijom kako bi temperatura bila optimalno raspoređena.

Indukciono punjenje
Porsche nudi i induktivno punjenje. Mala ploča se postavlja na pod garaže, a na ekranu se pojavljuje grafika koja pomaže da se vozilo pravilno poravna. Ako se na ploči nađu životinje ili metalni predmeti, sistem automatski zaustavlja punjenje.
Porsche s električnim Cayenneom želi privući ljubitelje benzinskih performansi. Uz opciju zvuka osmocilindarskog motora, vozači mogu zaboraviti da dva elektromotora rade ispod haube. Hoće li se električni Cayenne s ovim performansama uspjeti nametnuti entuzijastima, ostaje da se vidi. Tržišno lansiranje električnog Cayennea planirano je za sljedeću godinu, uključujući i manje ekstremne verzije.