Basnoslovna cifra

U zemlju regiona stigao prvi električni Kia SUV: Evo koliko košta

Autor: Biznis.ba
U zemlju regiona stigao prvi električni Kia SUV: Evo koliko košta
Foto: Auto Magazin/Armen Derbogosijan

Kia je srpskoj publici predstavila EV9, svoj SUV na struju sa sedam sjedišta.

Korejski proizvođač obogatio je ponudu svojih električnih modela na našem tržištu novim vozilom EV9. Riječ je o komfornom SUV modelu koji je dostupan u verziji sa tri reda sjedišta, odnosno u opcijama sa 6 ili 7 mesta za sjedenje.

Kako kažu u korejskom proizvođaču, karakterističan izgled vozila inspirisan je dizajnerskom filozofijom brenda nazvanom "Opposites United", koja "nalazi sklad u kontrastnim karakteristikama prirode, modernosti i tehnologije".

Sa druge strane, inteligentna upotreba unutrašnjeg prostora omogućava svima u vozilu da budu udobno smješteni, opušteni i povezani.

Sa dužinom od 5.010 milimetara Kia EV9 je najprostranije putničko vozilo ove kompanije do sada i drugi model brenda napravljen na posebnoj mehaničkoj platformi e-GMP, namijenjenoj električnim modelima (Electric Global Modular Platform).

Osnovna verzija modela ima širinu 1.980 mm i visinu 1.755 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3.100 mm, prenosi B92.

GT-line verzija je duga 5.015 mm, dok je širina vozila 1.980 mm, a visina 1.780 mm uz identično međuosovinsko rastojanje.

Pored toga što Kia EV9 ima prostranu kabinu, ona ima i dodatni prostor za skladištenje u zadnjem ili prednjem prtljažniku. Verzija sa zadnjim pogonom dolazi sa dodatnim 90-litarskim prednjim prtljažnikom, dok u opciji sa pogonom na sva četiri točka nudi 52 l prostora ispod "haube".

Klasični, zadnji prtljažnik nudi 828 litara zapremine, ako su prva dva reda sjedišta uspravljena, odnosno 333 l, ako je uspravljen i treći red sjedišta.

Kia EV9 ima verzije sa pogonom na zadnje točkove ili sa pogonom na sva četiri točka. Obje varijante dolaze sa baterijom kapaciteta od 99,8 kWh.

Verzija sa pogonom na zadnje točkove ima elektromotor sa 203 KS (149,5 kW) i najvećim obrtnim momentom od 350 Nm. Ova verzija nudi maksimalnu brzinu 185 km/h i može da ubrza od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde. Prema podacima WLTP ima domet sa jednim punjenjem do 563 km.

Verziju sa pogonom na sva četiri točka (AWD) pokreću dva elektromotora snage po 384 KS (282,6 kW) i najvećim obrtnim momentom 600 Nm u osnovnoj verziji i 700 Nm kod GT-line verzije.

Maksimalna brzina je 200 km/h. Osnovna verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi, dok su GT-line verziji ili nadograđenoj osnovnoj verziji potrebne samo 5,3 sekunde. AWD verzije mogu se pohvaliti dometom po WLTP standardu do 512 km (Baseline) odnosno 505 km (GT-Line).

Kia EV9 omogućava 800-voltno ultra brzo punjenje, što znači da vlasnici mogu više vremena provesti u vožnji, a manje u punjenju. Nakon 15 minuta punjenja domet je do 249 km (RWD) odnosno do 226 km kod AWD verzije.

EV9 opremljen je i sa dvosmjernim punjenjem, što znači da klijenti mogu svoje električno vozilo puniti ne samo preko wallboxa ili javnog punjača, nego mogu energiju skladištenu u bateriji vozila koristiti i za napajanje elektronskih uređaja (V2L) ili u budućnosti čak svog doma (V2H) ili mreže (V2G).

Kia EV9 dostupna je u Srbiji po cijeni od 89.999 evra, koliko košta EX Launch verzija sa zadnjim pogonom i dometom do 563 km.

Za model sa pogonom na sva 4 točka potrebno je izdvojiti 94.999 eura. Domet ove varijante je 505 km.