Škoda dominira u BiH: Novi električni modeli i preko 1.400 narudžbi u prva četiri mjeseca 2025.

Bh. tržište novih automobila ni u 2024. godini nije iznevjerilo kada je u pitanju lojalnost domaćih kupaca prema češkom brendu Škoda.
Već više od dvije decenije, Škoda se pozicionira kao lider prodaje, a prethodna godina dodatno je učvrstila tu poziciju. U razgovoru za naš portal, Ismir Omeragić, brend menadžer Škode u Bosni i Hercegovini, osvrnuo se na postignute rezultate, promjene u ponašanju kupaca te planove za 2025. godinu.
- Uspjeh Škode u 2024. godini rezultat je dugoročno sprovođene strategije orijentirane na stabilnost, dostupnost i kvalitet - ističe Omeragić, naglašavajući da je moderna paleta modela, njihova dostupnost uprkos globalnim izazovima u lancima nabavke, te atraktivne finansijske kampanje, kao i povoljan odnos cijene i kvaliteta koji kupci tradicionalno prepoznaju, osigurali Škodi još jednu lidersku poziciju.
Posebnu ulogu u ovom uspjehu ima i široka mreža partnera – 14 Škoda salona širom BiH, koji pružaju kvalitetnu prodajnu i postprodajnu podršku.
Među modelima, Octavia ostaje neprikosnovena. Već godinama je najprodavaniji automobil u BiH, a Omeragić kaže da razlog leži u njenoj svestranosti.
- Octavia je jedan od rijetkih modela koji uspijeva zadovoljiti vrlo širok spektar kupaca - od porodičnih do poslovnih korisnika. Nudi prostor, pouzdanost, nisku potrošnju i odličan odnos cijene i kvaliteta za uloženi novac. Osim toga, nova generacija donosi savremene tehnologije, unaprijeđenu sigurnost i atraktivan dizajn. U BiH, gdje mnogi kupci očekuju da jedan automobil traje dugo i pokrije više funkcija, Octavia se pokazala kao idealan izbor. - ističe Ismet.
Iako BiH još uvijek zaostaje u infrastrukturi i zakonodavnom okviru za električna vozila, interes domaćih kupaca za elektrifikovana vozila postepeno raste.
- Sve više kompanija razmatra električna i plug-in hibridna vozila za svoju flotu - otkriva Omeragić.
U skladu s tim, Škoda planira značajne korake ka elektrifikaciji – uključujući potpuno novu liniju električnih modela.
- Škoda će u narednim godinama elektrificirati kompletnu ponudu, s akcentom na hibride - poručuje Omeragić.
Promjene u profilu kupaca Škode također su primjetne. Sve više mlađih osoba, ali i žena, bira upravo ovaj brend.
- Mlađi kupci sve više cijene digitalne funkcionalnosti, a žene sve češće donose odluke o kupovini jednog od Škodinih modela što je posljedica očigledno dobro postavljene strategije dizajna u Škodi. Flotna prodaja ostaje dominantna u Škodi, ali vidimo i da sve veći broj individualnih kupaca prelazi na modele iz višeg segmenta, poput Superba ili Kodiaqa. Škoda je očigledno prepoznata kao brend koji nudi više od "osnovne funkcionalnosti" – to je već odavno brend koji odgovara modernom, zahtjevnijem kupcu - navodi brand menadžer.
Snažan početak 2025. godine
Godina 2025. za Škodu je počela izuzetno uspješno. U prva četiri mjeseca, brend je uknjižio više od 1.400 narudžbi.
- Zadržali smo lidersku poziciju u više kategorija, a uz to bilježimo pored tradicionalnih bestsellera Octavie, Fabie i Scale rast prodaje naših SUV modela Kamiq, Karoq i posebno Kodiaq koji je rasprodat na nivou svijeta za 2025 godinu - naglašava Omeragić.
Fokus na električna vozila
Škoda će tokom 2025. u BiH tržištu predstaviti više električnih noviteta. - Već smo lansirali osvježeni Enyaq u standardnoj i Coupe verziji, kao i novi električni SUV Elroq - kaže Omeragić, dodajući da naredne godine dolaze još dva modela – manji SUV Epiq i najveći električni SUV sa sedam sjedišta pod nazivom Space BEV, koji će predstavljati perjanicu marke Škoda ne samo u smislu veličine već i sa tehnološkog i dizajnerskog aspekta - poručuje.
Elektrifikacija u BiH podržana je i kroz brend Moon, koji se unutar Porsche BH bavi razvojem infrastrukture za e-mobilnost. - Radimo na širenju mreže punionica, kako u našim salonima tako i s eksternim partnerima - objašnjava Omeragić.
Uz elektrifikaciju, digitalizacija je jedna od ključnih komponenti Škodine strategije. Modeli dolaze opremljeni naprednim infotainment sistemima, digitalnim kokpitima i mogućnošću online konfiguracije. - Kupci mogu konfigurirati vozilo online, provjeriti dostupnost, pa čak i rezervisati termin za servis preko web platforme. Također, sve veći broj funkcionalnosti u vozilima se može ažurirati "over-the-air", što omogućava korisnicima da uvijek imaju najnoviju verziju softvera bez odlaska u servis - kaže Omeragić.
Posebno ističe mobilnu aplikaciju MySkoda koja korisnicima pruža pristup ključnim informacijama i funkcijama – od stanja goriva i baterije, do upravljanja klimom i zaključavanja vozila putem mobilnog uređaja. Na iOS i GooglePlay trgovinama ocijenjena je visokim ocjenama.
- Razlog je taj što kupci u sklopu Škoda Connect usluga dobiju mnoštvo funkcionalnosti vezanih za svoje vozilo i kontrolišu ih putem mobilnog uređaja: od osnovnih informacija poput stanja goriva ili baterije, dometa, statusa vrata/prozora, kilometraže, lokacije vozila na mapi, daljinskog zaključavanja i otključavanja vozila, upravljanja klimatizacijom i drugih, a čiji broj neprestano raste - zaključuje brend menadžer.
Škoda u BiH nastavlja graditi svoju reputaciju kroz inovacije, pouzdanost i prilagođavanje potrebama modernih kupaca. Dok se tržište postepeno okreće ka elektrifikaciji, Škoda već ima plan i infrastrukturu spremnu da odgovori na izazove mobilnosti budućnosti.