Engleska

Rolls-Royce širi svoju fabriku kako bi mogao sporije proizvoditi automobile

Autor: Biznis.ba
Rolls-Royce širi svoju fabriku kako bi mogao sporije proizvoditi automobile
Foto: X

Rolls-Royce uvelike proširuje svoju fabriku u Chichesteru u Engleskoj. Filijala BMW-a dodaje pet novih zgrada s planiranim početkom izgradnje sljedeće godine.

Obično, kada proizvođač automobila proširi fabriku, to je iz jednog jednostavnog razloga: izgradnja više automobila. Ali ovo je Rolls-Royce. Proizvodnja i prodaja više Rolls-Roycea potkopalo bi hvaljenu ekskluzivnost marke.

Dakle, ovo proširenje fabrike nije o proizvodnji više automobila, već proizvodnji skupljih automobila, što oduzima više vremena i zahtijeva više prostora za radionice i skladištenje egzotičnih materijala.

Proširenje signalizira nešto o Rolls-Royceovoj ultra-bogatoj klijenteli. Iako mogu kupiti samo toliko automobila, sigurno mogu potrošiti više na svaki od njih.

Od 2020. prodaja Rolls-Roycea porasla je 17%, dostignuvši rekord od 6032 automobila i SUV-a diljem svijeta prošle godine. Međutim, tokom tog istog vremena prosječni iznos novca koji su kupci platili za svoje automobile porastao je za 43%, s 350.000 USD u 2020. na 500.000 USD u prosjeku prošle godine.

Taj povećani prihod po vozilu uglavnom dolazi od složenijih i dugotrajnijih zahtjeva za prilagodbu - "po narudžbi", kako to naziva Rolls-Royce. Svoje programe za luksuznu prilagodbu čak naziva "Bespoke" i, za potpuno prilagođene modele, "Coachbuild".

"Ne raste nužno toliko u obimu", rekao je Martin Fritsches, predsjednik Rolls-Royce Motor Cars Americas. “To očito nije naša fokusna tačka. No jasno je da naše prilagođeno područje postaje sve važnije i relevantnije. I dramatično se širio, osobito u posljednjih nekoliko godina.”, prenosi SEEbiz.

Ovo će biti prvo veće proširenje fabrike otkako je izgrađena 2003. nakon BMW-ove kupovine marke 1998. Prije toga, automobili Rolls-Royce proizvodili su se zajedno s Bentleyjem — Rolls-Royce je kupio Bentley 1931. — u fabrici Crewe, UK.

Bentley, koji je sada u vlasništvu Volkswagena, još uvijek proizvodi automobile u Creweu, a ima i vlastiti program prilagođavanja. Prošle godine, gotovo tri četvrtine kupaca Bentleya zatražilo je prilagođene opcije izvan ionako podužeg popisa opcija marke, što je povećanje od 43% u odnosu na prethodnu godinu.

Italijanski proizvođači superautomobila Lamborghini i Ferrari također su izvijestili o povećanom interesu za programe prilagodbe.

"Ograničeni smo u smislu veličine (tržišta) i u smislu [tržišnih] segmenata", rekao je izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann u nedavnom intervjuu za CNN. "Dakle, moramo izvući maksimum iz svakog pojedinog automobila."

Povećanje ekstremne prilagodbe vozila rezultat je, velikim dijelom, povećanja nivoa izvanrednog bogatstva diljem svijeta. Jednostavno ima više ultrabogatih ljudi na svijetu i oni imaju više novca za potrošiti na stvari kao što su automobili s dijamantnom prašinom u boji ili opreme za piknik ugrađene u teretni prostor.