Mazda CX-5 je ostala bez fizičkih komandi – nova generacija nudi samo ekran i glasovne komande.
Mazda je predstavila treću generaciju modela CX-5, svog najprodavanijeg automobila sa preko 4,7 miliona isporučenih primjeraka.
Iako spolja djeluje kao blaga evolucija prethodnika, unutrašnjost je doživjela pravu revoluciju – nema više klasičnih dugmića ni rotacionog kontrolera, svim funkcijama se sada upravlja preko ekrana i glasom.
Mnogi vozači su ogorčeni zbog toga. "Nema dugmića, nema kupovine", "Klima mora da ima fizičke komande", samo su neki od komentara na društvenim mrežama.
Ipak, iz Mazde kažu da su odluku donijeli na osnovu istraživanja – većina korisnika navodno želi veći ekran i manje fizičkih komandi.
Tamara Mlinarčik iz kompanije Mazda Sjeverna Amerika izjavila je da nova filozofija stavlja akcenat na bezbjednu vožnju i jednostavno upravljanje, koristeći ekran osjetljiv na dodir, naprednu glasovnu kontrolu i multifunkcionalni volan.
Ironično, još 2019. godine Mazda je tvrdila da su ekrani osjetljivi na dodir u automobilima opasni jer odvlače pažnju i uzrokuju skretanje iz trake, pa su tada odlučili da ih uklone.
Sada očigledno mijenjaju kurs.
Novi CX-5 nije prvi model u tom pravcu – električni modeli EZ-6 i EZ-60 u Kini već nude minimalističke kabine sa ogromnim ekranima.
Čak je i BMW odustao od svog poznatog rotacionog kontrolera, a Mazda sada ide istim putem.
Da li će svi budući Mazdini modeli biti bez dugmića – ostaje da se vidi. Ljubitelji Miate i sportskih modela sigurno se nadaju da će bar tu ostati nešto od analognog duha, prenosi B92.