izvještaj acea-e

Evropskoj Uniji je za električna vozila potrebno 1.2 miliona punjača godišnje

Autor: Biznis.ba
Evropskoj Uniji je za električna vozila potrebno 1.2 miliona punjača godišnje
Foto: Unsplash

Prodaja električnih automobila u EU je rasla tri puta brže od postavljanja punjača između 2017. i 2023., pokazuje izvještaj ACEA-e. Gledajući unaprijed, EU je potrebno osam puta više punjača godišnje do 2030., prema procjenama industrije.

"Potrebno nam je usvajanje električnih automobila na masovnom tržištu u svim zemljama EU da bismo postigli ambiciozne evropske ciljeve smanjenja CO2. To se neće dogoditi bez široke dostupnosti javne infrastrukture za punjenje", izjavila je glavna direktorka ACEA-e Sigrid de Vries.

"Vrlo smo zabrinuti što razvoj infrastrukture nije držao korak s prodajom električnih automobila na baterije poslednjih godina. Štaviše, postoji opasnost da se ovaj 'infrastrukturni jaz' proširi u budućnosti - u puno većoj mjeri nego što procjenjuje Evropska komisija."

Kako navodi Index.hr, nešto više od 150.000 javnih punionica je instalirano prošle godine širom EU (u prosjeku manje od 3000 sedmično), dostigavši ukupno preko 630.000.

Prema Evropskoj komisiji, 3.5 miliona punionica bi trebalo da bude postavljeno do 2030. Postizanje ovog cilja bi značilo postavljanje oko 410.000 javnih punionica godišnje (ili gotovo 8000 nedeljno) – što je gotovo tri puta više od najnovije godišnje stope instaliranja.

Punjač
Međutim, ACEA procjenjuje da će do 2030. biti potrebno 8.8 miliona punjača. Da bi se to postiglo, bilo bi potrebno instalirati 1.2 miliona punjača godišnje (ili više od 22.000 sedmično) – osam puta više od posljednje godišnje stope instaliranja.

"Jednostavan pristup javnim stanicama za punjenje nije 'lijepo imati', već je to važan uslov za dekarbonizaciju drumskog saobraćaja uz tržišnu podršku i konkurentni okvir proizvodnje u Evropi. Ulaganja u javnu infrastrukturu za punjenje moraju hitno da se povećaju ako želimo da zatvorimo jaz u infrastrukturi i ispunimo klimatske ciljeve", upozorila je De Vries.