20+ godina
sa vama
Teški tržišni uslovi

U Evropi pada prodaja premium limuzina srednje klase

Autor: Biznis.ba
Foto: X.com
​Nije tajna da se evropski premium proizvođači automobila suočavaju s teškim tržišnim uslovima. 

Segment koji su nekada suvereno držali, poznat kao luksuzne limuzine srednje klase, sada podnosi najveći teret promjena.

Ovi modeli sada klize niz prodajne ljestvice zbog promjena u preferencijama kupaca i sve većeg pritiska konkurencije. Za brendove poput BMW-a, Audija i Mercedesa, najnoviji podaci predstavljaju prilično otrežnjujuće štivo.

Prema podacima koje prenosi "Carscoops", prodaja u kategoriji premium limuzina srednje klase je pala za čak 19 odsto u prvih 10 mjeseci ove godine, spustivši se na ukupno 241.096 prodatih jedinica. Iako BMW serije 3 i dalje predvodi segment, nije ostao imun na negativne trendove. Registracije ovog modela su pale za zabrinjavajućih 23 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši 60.237 primjeraka.

Na drugom mjestu se nalazi novi Audi A5, koji je zamijenio stari A4 i ove godine je ostvario solidan rezultat s 53.483 prodata primjerka. Nažalost, isto se ne može reći za ostatak konkurencije.

Podaci firme Dataforce pokazuju da je prodaja Mercedesa C-klase pala za 14 odsto, na 41.335 vozila, dok je čak i potpuno električni BMW i4 zabilježio pad od 1.6 odsto, s 36.982 prodate jedinice. Problemi sežu i dalje od njemačke trojke - prodaja modela Volvo S60 i V60 se strmoglavila za 35 odsto (16.476), Polestar 2 bilježi pad od 26 posto (14.099), a prodaja BMW-a serije 4 je pala za 12 odsto (10.081).

Čak je i Alfa Romeo Giulia imala tešku godinu, s 20 odsto manje prodatih primjeraka.

Analitičari navode da su kupci počeli da se okreću drugim segmentima. Primjera radi, postoji snažna potražnja za SUV-ovima srednje veličine, uključujući i one s plug-in hibridnim pogonima poput modela BYD Seal U, što dodatno ugrožava tradicionalne limuzine.

Ipak, postoji nada da bi tržište premium limuzina moglo da se oporavi. Proizvođači se okreću elektrifikaciji kao ključnom rješenju. BMW intenzivno radi na sljedećoj generaciji serije 3, koja će se prodavati i u verziji sa SUS motorima i kao potpuno električni model, nazvan i3. Očekuje se da će električni model biti posebno važan, debitujući sa sličnim pogonskim opcijama i specifikacijama kao i novi iX3, koji nudi značajno poboljšane performanse i veći domet.

Slično tome, Mercedes-Benz planira da sljedeće godine lansira novu, potpuno električnu C-klasu, koja će se bazirati na novoj platformi koju će dijeliti s GLC SUV-om.

Njemačka ostaje najveće pojedinačno tržište za ove limuzine, držeći dominantan udio od 37 odsto. S druge strane, prodaja je značajno pala u Ujedinjenom Kraljevstvu, čak 26 odsto, čime se tržišni udio te zemlje smanjio na 16 odsto, prenosi "AutoBlog".

© Copyright 2005. - 2025. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba