Statistika jasno pokazuje da su od 2.200.177 automobila koje je BMW prodao lani 368.523 bili potpuno električni modeli.
Nema sumnje da je u pitanju respektabilan broj, ali bi strukturu trebalo sagledati i kroz podatak da su preostalih 1,83 miliona vozila činili benzinci, dizelaši ili hibridi što značajno mijenja perspektivu, zar ne?
Potvrda stiže i sa vrha, budući da je član uprave kompanije BMW Johen Goler u izjavi za uticajni Financial Times naveo da će "kompanija nastaviti ulaganje u tehnologiju motora s unutrašnjim sagorijevanjem jer prelaz na EV vozila predstavlja dug i neizvestan put".
To za BMW ne znači downsizing po svaku cijenu, jer u Minhenu planiraju redni šestocilindarski agregat i kod naredne generacije modela M3, a osim toga namjeravaju da nastave i proizvodnju modela sa V8 motorima, doduše pretežno za američko i tržište Bliskog istoka.
Posebno je zanimljiva tema savremenih dizel motora, koji su sve rjeđe u ponudi poznatih brendova.
Prema podacima koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), automobili s dizel motorima predstavljali su tek 11,9 odsto ukupnih isporuka u Evropskoj uniji prošle godine.
Ipak, BMW ističe da je aktuelna generacija dizel motora i dalje dovoljno efikasna da opravda povjerenje i svoje mjesto u portfoliju, prenosi Automotorevija.
Primjera radi, brojke govore da je oko 80 procenata svih modela serije X5 u Evropi opremljeno upavo dizel motorima, pa će oni po svemu sudeći i narednih godina imati svoje mjesto u okviru ponude bavarske kompanije.