Međutim, nova studija bazirana na podacima iz više od 10.000 električnih vozila donosi ozbiljan udarac tom argumentu. U njoj se tvrdi da baterije u modernim vozilima bez problema mogu da potraju 20 godina ili više, odnosno duže nego što prosječan automobil ostane u saobraćaju.
Za poređenje, prosječna starost automobila u Evropskoj uniji, prema podacima ACEA-e, iznosi 12.3 godina, a većina vlasnika vozila rijetko ih zadrži duže. Podaci koje je prikupila britanska firma Geotab, specijalizovana za telematiku i analizu voznih parkova, pokazuju da se baterijski sistemi u električnim vozilima degradiraju prosječno samo 1.8 posto godišnje. Drugim riječima, nakon dvije decenije upotrebe, vozilo zadržava oko 64 odsto početnog kapaciteta baterije i dometa. Studija otkriva i da je stopa potpunog otkazivanja baterija kod novijih električnih automobila manja od 0.5 posto.
Naravno, degradacija nije potpuno ravnomjerna. Najveći pad kapaciteta se dešava u prvim godinama korištenja, zatim se njen tempo usporava, da bi se prema kraju životnog vijeka ponovo ubrzao. Osim starosti, važan faktor je i klima. Visoke temperature ubrzavaju degradaciju, zbog čega se preporučuje parkiranje u hladu, posebno prilikom punjenja.
U tome pomaže i tehnologija. Većina novijih električnih automobila ima napredne sisteme hlađenja i grijanja baterije koji održavaju optimalnu radnu temperaturu. Ali i uz te sisteme, prečesto korištenje DC brzog punjenja može blago da poveća stopu degradacije u odnosu na sporije AC punjenje, posebno kod baterija tipa NMC i NCM (nikl-mangan-kobalt i nikl-kobalt-mangan).
Te baterije se najbolje čuvaju ako se stanje napunjenosti održava između 20 i 80 odsto. Kod LFP baterija (litijum-gvožđe-fosfat), koje postaju sve češće u pristupačnijim električnim autima, to pravilo nije tako strogo, ali čak je i kod njih primjećeno da stalno punjenje do 100 odsto može da skrati životni vijek.
Takođe, čak i kada auto stoji i ne vozi, baterije će se s vremenom trošiti, baš kao što će se kod benzinaca istrošiti pumpe, crijeva i zaptivke ako auto godinama stoji nevožen. Ali moderna električna vozila su se pokazala iznenađujuće izdržljivim, a trajnost baterije postaje sve bolja kako tehnologija napreduje, navodi "AutoBlog".