Kolaps u najavi

Nakon poljoprivrednika, u štrajk stupile i mašinovođe Njemačke željeznice

Autor: Biznis.ba
Nakon poljoprivrednika, u štrajk stupile i mašinovođe Njemačke željeznice
Foto: DB

Nakon što su u ponedjeljak štrajk započeli poljoprivrednici, danas im se pridružuju i mašinovođe Njemačke željeznice (DB), što predstavlja prijetnju da će doći do ozbiljnog saobraćajnog kolapsa u zemlji.

Njemački mediji pišu kako zemlji danas prijeti “potpuna paraliza” saobraćaja, a milionima ljudi otežan je odlazak na posao.

“U utorak smo imali mirniji dan, u srijedu nastavljamo”, rekao je predsjednik Udruženja njjemačkih poljoprivrednika, Joachim Rukwied.

Poljoprivrednici nisu zadovoljni time što je njemačka Vlada djelomično poništila povećanje poreza na sva poljoprivredna vozila, pa su u ponedjeljak počeli tzv. akcijsku sedmicu poljoprivrednika, odnosno protest koji će trajati sedmicu dana. Planiraju traktorima blokirati brojne značajne saobraćajnice u Njemačkoj.

Njemački kancelar Olaf Scholz jasno je u ponedjeljak dao do znanja da će se subvencije nastaviti smanjivati ​​uprkos štrajkovima poljoprivrednika.

Problem je nastao kad je njemački Ustavni sud prethodno zabranio koalicijskoj saveznoj vladi nova zaduženja u budžetu za 2024. godinu, čime državnoj blagajni nedostaje 17 milijardi eura.

Što se tiče poljoprivrednika, ukinute su subvencije za agrarni dizel, a uveden je porez na sva poljoprivredna vozila, isto kao za vozila prevoznika.

Prije prvog dana prosvjeda vlada je odustala od poreza za poljoprivredne strojeve i obećala da će se postepeno vraćati subvencije za dizel, ali time poljoprivrednici nisu zadovoljni.

“Što je previše, previše je. Mora se sve vratiti na staro”, odlučan je predsjednik Udruženja njemačkih poljoprivrednika Joachim Rukwied.

Sinoć su u štrajk stupile i mašinovođe Njemačke željeznice (Deutsche Bahn, DB). Štrajk bi trebao trajati do petka, a sindikat mašinovođa Njemačke željeznice (GDL) na taj način želi natjerati poslodavca na ustupke u aktuelnim pregovorima o kolektivnom ugovoru.

Protest poljoprivrednika i štrajk mašinovođa se vremenski preklapaju, ali sadržajno nemaju nikakve veze. GDL se fokusiraju na zahtjeve za platama za oko 10.000 zaposlenika Njemačke željeznice.

GDL od novembra prošle godine pregovara s DB-om o povećanju plata za najmanje 500 eura i smanjenju radnog vremena. Ono što je za DB sporno prije svega je skraćenje radne sedmice na 35 sati uz punu isplatu plate.

DB-ovu nedavnu ponudu fleksibilnog radnog vremena GDL je odbacio kao “neozbiljnu”.