Nakon što su Vijesti.ba jutros objavile da bi Federaciju BiH mogla potresti “Afera e-potpis”, uslijedile su reakcije Porezne uprave FBiH, a potom i IDDEEA-e.
Iz Porezne uprave FBIH tvrde da su spremnost za saradnju iskazala samo dva ovlaštena ovjeritelja u BiH, i to: JP BH Pošta d.o.o Sarajevo i Halcom dd Ljubljana, te je u predviđenom i planiranom roku sa navedena dva ovjeritelja integracija informacionih sistema i realizirana.
“Napominjemo da je upravo zbog iskazane spremnosti za saradnju sa UINO i Agencijom IDDEEA u svrhu omogućavanja KEP-ova izdatih od ovih institucija, rok za početak primjene KEP-a za e-usluge Porezne uprave je u više navrata prolongiran, iz razloga što je Porezna uprava bila uvjerena da će navedena dva ovjeritelja iskazati spremnost i omogućiti integraciju informacionih sistema na sigurnosno-tehničkom nivou”, navode u reakciji.
Uslijedila je i reakcija IDDEEA-e, iz koje u potpunosti demantuju navode Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine (PUFBIH) iz njihove objave u vezi s postupkom pribavljanja certifikata za kvalifikovani elektronski potpis (KEP) za građane Federacije BiH.
“IDDEEA BiH i Uprava za indirektno oporezivanje BiH (UINO BiH) su državne institucije koje posjeduju međunarodnu eIDAS certifikaciju, zakonska ovlaštenja i tehnička rješenja za izdavanje kvalifikovanog elektronskog potpisa, u skladu sa Zakonom o elektronskom potpisu Bosne i Hercegovine. Suprotno tvrdnjama PUFBIH, IDDEEA BiH se nije ponašala pasivno. Naprotiv, PUFBIH je vlastitim tehničkim pristupom svjesno odlučila razvijati sistem koji se može integrirati isključivo sa rješenjima privatne kompanije Halcom d.d. Ljubljana i JP BH Pošta”, navode iz IDDEEA-e.
Dodaju da se ovakvim pristupom građani i privreda Federacije BiH dovedeni su u situaciju da snose dodatne troškove, te da im nije omogućeno korištenje rješenja koja su razvile državne institucije.
“IDDEEA BiH građanima Bosne i Hercegovine nudi potpuno besplatno rješenje za kvalifikovani elektronski potpis na više od 30 lokacija širom BiH. PUFBIH je ovu činjenicu svjesno ignorisala, favorizujući rješenja koja građane i privredu izlažu značajnim finansijskim troškovima. Tokom 2025. godine PUFBIH je održala samo jedan online sastanak sa predstavnicima IDDEEA-e. Na tom sastanku predstavnici PUFBIH, kao i privatne kompanije koja je razvijala softversko rješenje za potrebe PUFBIH, nisu pokazali spremnost da prilagode rješenje koje je još bilo u fazi razvoja postojećem i funkcionalnom rješenju kvalifikovanog elektronskog potpisa koje IDDEEA BiH besplatno nudi građanima”, navode iz IDDEEA-e.
Dodaju da je PUFBIH, kao i druge institucije, bila dužna razviti sistem koji bi prihvatao kvalifikovane elektronske potpise svih ovjeritelja sa zvanične liste ovjeritelja Ministarstva komunikacija i transporta BiH.
“Umjesto toga, PUFBIH pokušava vlastitu tehničku i organizacionu nespremnost prikazati kao problem državnih institucija. Činjenica je da su državne institucije ponudile rješenja koja se već uspješno koriste u brojnim sistemima širom Bosne i Hercegovine, ali ih PUFBIH nije uvrstila u svoj sistem. Time se jasno favorizuju dva ovjeritelja čija rješenja građane i privredu značajno finansijski opterećuju”, zaključuju iz IDDEEA-e.