Sajam privrede

Hasičević: ZEPS je slika bh. gostoprimstva, Pivić: ZDK je kičma razvoja privrede Federacije

Autor: Biznis.ba
Hasičević: ZEPS je slika bh. gostoprimstva, Pivić: ZDK je kičma razvoja privrede Federacije
Foto: Arhiv

Jučer je u Zenici otvoren 29. po redu međunarodni generalni BH sajam privrede ZEPS 2025 na kojem je učešće uzelo oko 500 izlagača iz 15 zemalja.

Podrška sajmovima među kojima je i ZEPS dolazi i sa federalnog nivoa, a Ministarstvo trgovine FBiH naglašava da događaji poput ZEPS-a imaju višestruki značaj , od privrednog do društvenog. Ministar Amir Hasičević ističe da su sajmovi mjesta na kojima se susreću privrednici, političari i građani, te da oni doprinose ne samo poslovnom povezivanju, već i jačanju međunarodne saradnje i društvenih veza.

- Ovi sajmovi su vrlo važna mjesta susreta privrede, politike u ovom slučaju, svi zainteresovanih strana gdje građani, političari i privrednici sklapaju nova poznanstva i prijateljstva. Ono što je nama neophodno, odnosno ono na čemu je bio akcenat na ovim dosadašnjim govorima upravo jeste to što su partneri ovog sajma, prije svega firme iz inostranstva Turska, Libija i mnogi drugi. To daje jednu novu sinergiju, odnosno značaj. U današnjem vremenu održati sajam je vrlo teško, s obzirom da je dinamika odvijanja poslovnih aktivnosti brza. U današnjem globalnom vremenu je sve na tankom ledu, a vidim da zenički sajam stoji na 'čvrstim nogama' – ističe ministar Hasičević.

Govoreći o značaju ZEPS-a, ministar trgovine FBiH Amir Hasičević naglasio je da Vlada snažno podržava ovakve događaje, jer oni doprinose i privrednom i društvenom povezivanju.

- Vlada FBiH je prepoznala značaj ovakvih sajmova. Dajemo puno podršku ZEPSU 2025, ali i svim sajmovima koji se održavaju u FBiH, ali i BiH, rekao je Hasičević, ističući da je posebno važno da se kroz sajmove razmijene iskustva i ojačaju socijalni kontakti koji su u današnjem elektronskom vremenu pomalo zaboravljeni.

Ministar trgovine Amir Hasičević istakao je da Zenički sajam nije samo mjesto predstavljanja firmi, nego i snažna poruka o gostoprimstvu i ozbiljnosti domaćih privrednika.

- Mi moramo pokazati kakvi smo domaćini. Zenički sajam pokazuje jednu pozitivnu, finu sliku koja se širi svijetom. To dokazuje ponovno vraćanje određenih izlagača na sajam svake godine. Ovo može biti uzor za sve druge sajmove - poručio je ministar.

Dodao je da su na marginama sajma vođeni razgovori sa predstavnicima Privrednih komora, Vanjskotrgovinske komore, Komore Federacije, ali i kantonalnih komora, s ciljem da se radi na boljim zakonskim rješenjima i unapređenjima.

- Upravo na ovakvim mjestima dobijete informacije iz prve ruke o svim zaprekama, prije svega administrativnim koje su do Vlade i koje se trebaju riješiti, a inače poduzetništvo je samo takvo po definiciji da samo rješava probleme – zaključio je ministar.

Privredna komora FBiH ZEPS vidi kao jedinstvenu priliku za promociju bh. privrede, povezivanje s partnerima iz regije i otvaranje novih tržišta. Mirsad Jašarspahić, predsjednik Privredne komore FBiH naglašava da sajmovi poput ZEPS-a vraćaju fokus na ono najvažnije – domaće privrednike i njihove potencijale.

- Za poslovnu zajednicu je vrlo važno da se ljudi okupljaju na ovakvim događajima. Značajno da se bh. sajmovi, uključujući i ZEPS prepoznaju kao značajno mjesto susreta privrednika kako iz BiH tako i iz zemalja regije – kaže Jašarspahić.

Svakog puta je to prilika da se pokažu potencijali, kapaciteti bh. privrednika jer od njih sve počinje. Bez obzira na sve priče ukupnog poslovnog okruženja, glavna uloga je uvijek u svakom pojedinačnom privredniku.

- Oni su ti koji pronađu partnera izvan BiH, oni su ti koji svojim ozbiljnim pristupom, svojim ugovorima pokazuju jednu drugačiju sliku BiH. Zemlje gdje možete naći ozbiljnog poslovnog parnetra s kojim možete ući u zajedničke biznise, s kojim se možete uključiti u globalne lance snadbijevanja i ne brinuti o tome hoće li ispuniti svoje obaveze i u smislu kvalitete i u smislu rokova i svega onoga što je definisano u ugovorima. Zato je značajno da se na ovakvim događajima okupi puno privrednih subjekata i iz BiH, da slika izađe upravo ovakva kao što sam govorio -naglašava predsjednik Privredne komore FBiH.

Najveća korist koju privrednici ostvaruju na sajmovima kao što je ZEPS je vidljivost.

- BiH najviše zaostaje u vidljivosti njenih dobrih, pozitivnih priča. Nekako nam te negativne preklope sve te pozitivne priče i upravo je njihova vidljivost, nastupom na sajmu, učestvovanje u B2B susretima, dodatnoj promociji daje jedan veći stepen njihovoj vidljivosti čime oni na neki način otvaraju nove mogućnosti u buudćim svojim biznisima – navodi Jašarspahić.

Predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH Jašarspahić naglasio je važnu ulogu komore u povezivanju privrednika i stvaranju poslovnih prilika na sajmovima. Istakao je da Komora djeluje i kao podrška izlagačima i organizatorima, olakšavajući im da dođu do pravih kontakata i kvalitetnih poslovnih partnera.

- Privredna komora BiH je uvijek na neki način lobistički i logistički partner izlagačima i organizatorima sajmova, pomažući na taj način da se što više informacija dođe do pravih adresa da bi poslovni susreti uspjeli se obaviti sa onim najkvalitetnijim – zaključuje Jašarspahić.

Premijer ZDK Nezir Pivić: Zeničko-dobojski kanton je kičma privrednog razvoja FBiH

Pored institucionalne podrške na državnom nivou, ZEPS uživa i snažnu podršku lokalne zajednice i Vlade ZDK. Premijer ZDK Nezir Pivić ističe da je sajam važan ne samo za Zenicu i ZDK, već i za cijelu BiH, naglašavajući da ZDK ima ključnu ulogu u privrednom razvoju Federacije BiH.

- Mi smo to isticali u više navrata. Konkretni pokazatelji upućuju na to. U prva četiri mjeseca ove godine pokazatelji koji govore da je ostvaren suficit s aspekta izvoza, pri čemu imamo preko 60 miliona KM izvoza, više nego uvoza govori u prilog tome da je to jedan od industrijskih najrazvijenijih kantona, odnosno da je to privredni kanton i kičma privrednog razvoja FBiH, ali i samim tim BiH. Zato je važno da imamo ovakve sajmove gdje ćemo dodatno stvarati prijateljstva na međunarodnom nivou i da ćemo imati partnere koji će zajedno raditi na širenju i razvoju privrede u ZDK - navodi Pivić.

Naglašava da su uvijek učestvovali u maksimalnoj podršci privredi kroz podršku sajmovima.

- Svi ovi izlagači koji su sa područja ZDK mogli su se prijaviti na Javni poziv kako bi dobili podršku za učešće na sajmu. Mi ćemo nastaviti sa ulaganjima u podsticaje razvoja privrede jer znamo da je to pravo ulaganje koje će ustvari biti razvoj i jačanje privrede, ali i vraćanje u budžet, odnosno stvaranje novih radnih mjesta kako bi svi naši mladi ljudi, koji su se školovali mogli u svojoj zemlji, stvarajući svoje biznise, kako bi pronašli kvalitetno radno mjesto. Dakle ulažemo kroz podsticaje, nastojimo da taj iznos povećavamo i on će zasigurno u narednim godinama biti još veći - zaključio je premijer Pivić.