Pravi pristup

Moćni alati za razvoj karijere: Poslovni sastanci "jedan na jedan" ključ uspjeha

Autor: Biznis.ba
Moćni alati za razvoj karijere: Poslovni sastanci "jedan na jedan" ključ uspjeha
Foto: Pexels

"Jedan na jedan" sastanci između menadžera i zaposlenih mogu biti najmoćniji alat za motivaciju i razvoj karijere, ali većina menadžera ih i dalje vodi pogrešno.

Pravi pristup može povećati angažovanost, zadržati talentovane ljude i otvoriti prostor za iskren razgovor o izazovima i ciljevima.

Jedan od najvažnijih sastanaka za razvoj karijere zaposlenih, a ipak mnogi ga potpuno pogrešno sprovode.

- "Jedan na jedan" sastanci mogu biti najefikasnije menadžersko oruđe za uključivanje, usklađivanje i povećanje posvećenosti zaposlenih - kaže Steven Rogelberg, stručnjak za nauku o sastancima, u razgovoru za CNBC Make It.

Najčešća greška menadžera

On naglašava da "postoji nešto izuzetno moćno u tome da zaista vidite svoje ljude, odvojite vrijeme da razumijete njihove izazove i ponudite im podršku."

- Problem je što mnogi menadžeri ove sastanke koriste da zadovolje svoje potrebe, a ne potrebe zaposlenih. Često ih vode da nadgledaju rad zaposlenih, a to nije cilj ovih susreta - upozorava Rogelberg.

Umjesto toga, jedan na jedan sastanci treba da imaju laganu, fleksibilnu agendu, koja je idealno vođena od strane zaposlenog ili u dogovoru sa menadžerom.

Zaposleni bi trebalo da dolaze pripremljeni sa temama koje žele da obrade sa menadžerom, dok menadžer može postaviti široka pitanja koja omogućavaju zaposlenom da razgovor usmjeri u bilo kojem pravcu, prenosi Ekapija.

- Što je zaposleni više uključen u sastanak, to stalno šalje signal da je ovaj sastanak za njega, a ne za mene - objašnjava Rogelberg.

Zašto su ovi sastanci važni?

Efektivni sastanci "jedan na jedan" povećavaju angažovanost i zadržavanje zaposlenih.

- Ključno je da menadžer u potpunosti posveti pažnju zaposlenom tokom sastanka - kaže Rogelberg. - Kada je fokus stvarno na zaposlenom, a menadžer sluša i reaguje prema njegovim potrebama, tada se vide prave koristi.

Istraživanja pokazuju da se najbolji rezultati postižu sedmičnom učestalošću sastanaka. Kada se sastanci održavaju na dvijesedmice ili rjeđe, koristi su znatno manje.

Bez obzira na učestalost, važno je držati se rasporeda. Česta otkazivanja mogu poslati signal zaposlenima da nisu dovoljno cijenjeni.

- Nije toliko važno koliko traje sastanak, koliko da je dosljedan i smislen - naglašava Rogelberg.

On dodaje da ti sastanci "ne moraju biti dugi, već iskreni i značajni."