Amazonov prihod od oglašavanja porastao na 17,7 mlrd. dolara zahvaljujući AI alatima
Amazonov prihod od oglašavanja porastao je za 24% u odnosu na prethodnu godinu, dosegnuvši 17,7 milijardi dolara u trećem kvartalu, prema posljednjem izvještaju o zaradi.
Ovaj rezultat nadmašio je očekivanja analitičara i potvrđuje sve veću snagu Amazona na tržištu digitalnog oglašavanja, sektoru koji i dalje bilježi dobre rezultate uprkos širim ekonomskim neizvjesnostima izazvanim trenutnim carinskim pritiscima.
Rezultati kompanije takođe prate trendove drugih velikih tehnoloških firmi ove sedmice: velika ulaganja u umjetnu inteligenciju. AI sve više pokreće Amazonove oglasne sisteme, pomažući kompaniji da kreira efikasnije i profitabilnije kampanje. Nakon pozitivnih vijesti o zaradi, cijena Amazonovih dionica je porasla.
Amazon je u septembru predstavio novog asistenta baziranog na generativnoj umjetnoj inteligenciji, integrisanog u svoj Creative Studio. Ovaj alat pomaže marketinškim stručnjacima da pojednostave cijeli proces izrade kampanja, od istraživanja proizvoda i osmišljavanja koncepata, do generisanja vizuala i zvuka, te na kraju plasiranja kampanja na Amazonovim oglasnim platformama. Sistem koristi AI za proizvodnju slika, videa i audio materijala, čineći ga snažnim rješenjem “od početka do kraja”.
Kompanija je značajno povećala svoja ulaganja u AI, podigavši projekciju kapitalnih izdataka za tekuću godinu na 125 milijardi dolara (u odnosu na ranijih 118 milijardi). Izvršni direktori dodali su da će se ulaganja vjerovatno dodatno povećati u 2026. godini, kako se konkurencija u oblasti AI-a pojačava, javlja Media Marketing.
Izvršni direktor Andy Jassy istakao je da Amazon sada doseže više od 300 miliona potrošača u SAD-u putem svojih kanala podržanih oglašavanjem, što predstavlja ogromnu publiku za brendove. Takođe je naglasio brzu evoluciju Amazonove demand-side platforme (DSP). Prvobitno vezan uglavnom za retail medije, DSP je sada kompatibilan s glavnim platformama kao što su Roku, Netflix, Spotify i SiriusXM. Jassy je naveo da je Amazon u proteklih 20 mjeseci uklonio ključne nedostatke u funkcionalnostima DSP-a, koji je sada prema industrijskim standardima “u potpunosti opremljen”.
Amazonove AI inicijative takođe nailaze na pozitivan odjek kod kupaca. Rufus, Amazonov AI-pokretani asistent za kupovinu, već je koristilo 250 miliona aktivnih korisnika ove godine. Prema podacima Amazona, osobe koje koriste Rufus imaju 60% veću vjerovatnoću da će obaviti kupovinu. Očekuje se da će ovaj alat godišnje generisati više od 10 milijardi dolara dodatne prodaje, što je jasan dokaz kako AI pomaže Amazonu da poveća angažman kupaca i prihod.