Vrijednost 50 mil. dolara

Tehnološki investitor preuzeo luksuzni brend Fabergé

Autor: Biznis.ba
Tehnološki investitor preuzeo luksuzni brend Fabergé
Foto: X.com

Tehnološki poduzetnik Sergej Mosunov kupio je luksuzni brend Fabergé, poznat po svojim ekstravagantnim jajima s draguljima, u poslu vrijednom 50 miliona dolara.

Brend, čija je izrada postala simbol bogatstva, prodan je Mosunovljevoj firmi SMG Capital, američkoj investicijskoj firmi, više od decenije nakon što ga je kupila britanska grupa Gemfields.

Gemfields, rudar obojenog kamenja, primit će 45 miliona dolara kada se posao zaključi kasnije ovog mjeseca, a preostalih 5 miliona dolara od tromjesečnih tantijema.

Zlatar Peter Carl Fabergé izrađivao je svoja istoimena jaja od dragulja i plemenitih metala u svojoj radionici u Sankt Peterburgu, a prvo od njih naručio je ruski car Aleksandr III. i car Nikolaj II. kao uskrsne darove.

Od otprilike 50 jaja izrađenih za carsku obitelj između 1885. i 1916., sačuvano je više od 40. Godine 2004., Viktor Vekselberg, naftni i plinski tajkun, platio je više od 90 milijuna dolara za devet carskih jaja - drugu najveću kolekciju Fabergéovih jaja na svijetu u to vrijeme. Prije toga su ih posjedovala medijska obitelj Forbes u New Yorku.

Fabergé je nastavio prodavati nakit, satove i druge „predmete od jaja“ - ograničeno izdanje predmeta iznenađenja u obliku jaja s emajlom Guilloché košta 58.080 funti.

Mosunov, partner u firmi rizičnog kapitala The Garage Syndicate, rekao je da mu je „velika čast postati čuvar tako izvanrednog i globalno priznatog brenda“. Dodao je da će se tvrtka nastaviti fokusirati na nakit, modne dodatke i satove.

Sean Gilbertson, glavni izvršni direktor Gemfieldsa, rekao je da „današnja prodaja označava kraj jedne ere za nas“, dodajući: „Fabergé je odigrao ključnu ulogu u podizanju profila obojenog dragog kamenja koje Gemfields vadi i sigurno će nam nedostajati njegova marketinška prednost i zvjezdana moć.“, prenosi SEEbiz.

Gemfields je u prosincu započeo stratešku reviziju Fabergéa nakon što se grupa suočila sa „značajnim izazovima“ u posljednjem tromjesečju.

Rudar sa sjedištem u Londonu objavio je gubitak nakon oporezivanja od 100,8 miliona dolara u 2024., u usporedbi s gubitkom od 2,8 miliona dolara u 2023. Prihod za godinu iznosio je 213 miliona dolara, što je pad od 19 posto u odnosu na 262 miliona dolara.