Luksuzni konglomerat

LVMH želi preuzeti Orient Express: Počinje nova era luksuznih putovanja

Autor: Biznis.ba
LVMH želi preuzeti Orient Express: Počinje nova era luksuznih putovanja
Foto: X.com

Francuski luksuzni konglomerat LVMH planira preuzeti potpunu kontrolu nad brendom Orient Express, što bi dodatno učvrstilo njegovu vodeću poziciju u svijetu ultraluksuznih putovanja.

Prema neslužbenim izvorima koje prenosi magazin Skift, LVMH je već osigurao opciju za otkup cjelokupnog udjela koji trenutno drži hotelska grupacija Accor, najkasnije do 2027. godine.

Podsjetimo, LVMH je još 2023. godine kupio 50% udjela u Orient Expressu, uključujući i dio budućeg projekta luksuznih jedrilica. Accor je u međuvremenu lansirao vlak La Dolce Vita Orient Express koji prometuje kroz Italiju, najavio otvaranja hotela u Rimu i Veneciji, te liniju Pariz–Istanbul koja bi trebala krenuti 2026.

No, brend Orient Express već ima snažnu prisutnost unutar LVMH-ovog carstva, prenosi Poslovni Puls. Njegova podružnica Belmond upravlja prestižnim vlakom Venice Simplon-Orient-Express, dok u portfelju već ima Cheval Blanc hotele i ekskluzivni lanac Bulgari.

Za LVMH, konsolidacija svih aktivnosti pod imenom Orient Express logičan je strateški korak. Brend uživa visoku globalnu prepoznatljivost – 86% u Europi, 73% u SAD-u i više od 60% u Kini – a uklanjanje konfuzije između Accora i LVMH-a dodatno bi pojačalo njegovu tržišnu snagu, prenosi Financa ba.

S druge strane, za Accor bi moguća prodaja značila smanjenje rizika i priliku za fokusiranje na skalabilnije luksuzne proizvode, poput brendova Raffles i Fairmont. Međutim, otvaraju se i pitanja – poput budućeg pristupa članova Accorovog programa lojalnosti, jer LVMH je poznat po ekskluzivnosti i zatvorenosti svojih brendova.

Situaciju dodatno komplicira historiju brenda. Originalna linija Pariz–Istanbul, aktivna od 1883. do 1977., ostavila je iza sebe raslojena prava korištenja imena. LVMH-ova kupnja Belmonda 2018. i Accorovo preuzimanje prava na brend 2022. godine stvorili su paralelne proizvode s istim nazivom.

U konačnici, LVMH jasno pokazuje ambiciju – pretvoriti Orient Express u jedinstven, integriran luksuzni brend. Ako se odluči na potpunu akviziciju, tržište može očekivati daljnju ekspanziju vozova, hotela i luksuznih brodova, te novo poglavlje u priči o europskoj turističkoj ikoni.