Želimir Čamber

Ekskluzivno za Biznis.ba: Direktor Mljekare Livno o rastu i globalnom uspjehu Livanjskog sira

Autor: Biznis.ba
Ekskluzivno za Biznis.ba: Direktor Mljekare Livno o rastu i globalnom uspjehu Livanjskog sira
Foto: Želimir Čamber

Jedan od najpoznatijih domaćih brendova, livanjski sir, ponovo je zablistao na svjetskoj sceni.

Na najprestižnijem takmičenju za sireve – World Cheese Awards, održanom u Bernu, Mljekara Livno osvojila je čak tri medalje: jednu zlatnu i dvije brončane. U konkurenciji od više od 5.500 sireva iz 46 zemalja, žiri sastavljen od 256 stručnjaka nagradio je kvalitet tradicionalnog bosanskohercegovačkog proizvoda. O novom uspjehu i budućim planovima razgovarali smo sa Želimirom Čamberom direktorom Mljekare Livno.  

Nedavni sjajan uspjeh na prestižnom takmičenju dodatno je učvrstio reputaciju Livanjskog sira i potvrdio kvalitet brenda na svjetskom nivou.

-  Osvojiti zlatnu medalju u zemlji sira je zaista posebno priznanje za nas. Medalje i priznanja s ovako prestižnih natjecanja značajno podižu reputaciju poduzeća i naših brendova. Svi sirevi iz našeg asortimana su nagrađivani na međunarodnim natjecanjima u posljednjih pet godina, na što smo iznimno ponosni i to nam daje poticaj da ulažemo još više truda u daljnju proizvodnju – ističe Želimir Čamber direktor mljekare Livno.

U Mljekari naglašavaju kako se proizvodi za takmičenja ne pripremaju posebno, već su to sirevi iz redovne proizvodnje, birani internom selekcijom.

- Ne radimo nikakvu posebnu pripremu niti prilagodbe tehnologije za sireve koje šaljemo na natjecanja. To su sirevi iz redovne proizvodnje, a selekciju uzoraka provodimo interno uz uključenost djelatnika sirane. Sir koji dobije najbolje ocjene od djelatnika ide na natjecanje – kaže.

Priprema za ovakvo međunarodno takmičenje najviše zahtijeva kada je riječ o logistici, budući da se uzorci moraju precizno, u kontrolisanom hladnom režimu, dostaviti na tačno određenu lokaciju i u tačno definisanom roku. Sama interna selekcija, s druge strane, odvija se brzo i efikasno.

- Najviše vremena oduzme nam logistika, jer je uzorke potrebno u hlađenom režimu dostaviti u određeno vrijeme na određenu lokaciju u inozemstvu. Proces interne selekcije sireva odradi se u jednom danu – govori Čamber za Biznis.ba.

Ističe da im se nakon svakog takmičenja, budući da posljednjih nekoliko godina mljekara Livno učestvuje na World Cheese Awards te osvaja prestižne nagrade, javljaju potencijalni kupci koji se referiraju na njihov uspjeh.

- Svaki novi kupac znači rast poslovanja poduzeća: od povećanja otkupa sirovine, povećanja obima proizvodnje, povećanja broja zaposlenih – navodi direktor mljekare Livno.

Dugogodišnja tradicija, stabilan kvalitet i jasna vizija poslovanja ključni su elementi koji su Mljekaru Livno pozicionirali među najcjenjenije brendove domaće prehrambene industrije.

- Od brojnih faktora koji su utjecali na uspjeh našeg poduzeća kao ključne izdvojio bih snažnu viziju poslovanja, kvalitet i jedinstvenost proizvoda, te kontinuitet u radu – dodaje.

U razgovoru za Biznis.ba ističe da kvalitet Livanjskog sira rezultat je savršene kombinacije faktora: jedinstvenog geografskog položaja regije, vrhunskog mlijeka, majstorskog znanja i iskustva sirara, te višedecenijske tradicije proizvodnje koja osigurava prepoznatljiv okus i autentičnost brenda.

- Posebnost Livanjskog sira dolazi prije svega od mlijeka od kojeg se proizvodi na ovom jedinstvenom geografskom položaju. Jako bitni elementi u proizvodnji su kvalitetna sirarska oprema, vještina sirara te konačno uvjeti zrenja, koji su ključni za razvoj aroma u siru. Sama receptura se nije značajno mijenjala kroz godine.

Kako ističe direktor mljekare Livno posebna pažnja posvećena je i odnosu s kooperantima, koji su temelj stabilne proizvodnje.

- Kooperanti su ključni faktor za održivost i razvoj poslovanja Mljekare Livno i stoga s posebnom pažnjom njegujemo odnose s njima. Uključeni smo u rješavanje svih izazova s kojima se oni susreću jer nam je njihova opstojnost od krucijalnog značaja za buduće poslovanje.

Mljekara Livno nastavlja sa strateškim razvojem, fokusirana na inovacije, unapređenje proizvodnih procesa i jačanje brenda kako bi očuvala svoju reputaciju i odgovorila na globalne trendove. Kontinuirani rad na novim projektima i razvojnim idejama osigurava da Livanjski sir ostane prepoznatljiv, kvalitetan i konkurentan na međunarodnom tržištu, potvrđujući posvećenost izvrsnosti i dugoročnoj viziji poduzeća.

- Naša vizija poslovanja temelji se na kontinuiranom razvoju u svim segmentima poslovanja. Brojni projekti su već u tijeku, a zasigurno će se i neke nove razvojne ideje roditi u godinama pred nama. Jedan dio projekata odnosi se na inovacije u skladu s globalnim trendovima – zaključuje Želimir Čamber.

Aganspahić M.