Američki startup za baterije Lyten kupuje ključnu imovinu Northvolta nakon bankrota i ima za cilj oživjeti gigatvornicu i istraživački laboratorij propale švedske grupe baterija, kao i planove za njezino širenje u Njemačkoj i Kanadi.
Kalifornijski startup, među čijim investitorima su Stellantis, FedEx, Honeywell i McKinsey, ima za cilj proizvoditi baterije za mnogo širi raspon industrija od samo električnih vozila u pokušaju da izbjegne neke od zamki koje su zadesile veliku evropsku nadu u preuzimanju kineskih proizvođača baterija za električna vozila.
Lyten preuzima Northvoltovu subarktičku tvornicu baterija u Skellefteåu, njezin istraživačko-razvojni centar u Västeråsu i njezin planirani pogon u Heideu u Njemačkoj, po "duboko sniženoj", ali neobjavljenoj cijeni, rekao je glavni izvršni direktor Dan Cook za Financial Times.
„Nevjerovatno je važno s gledišta nacionalne sigurnosti, s gledišta energetske sigurnosti... imati lokalne lance opskrbe i lokalnu proizvodnju. Osjećamo se vrlo ugodno što imamo podršku kupaca i u SAD-u i u Evropi“, dodao je.
Mikael Kubu, stečajni upravitelj Northvolta, rekao je da posao još uvijek treba odobrenje vlada i vlasti u Švedskoj i Njemačkoj.
„Bilo je to kao vrtuljak. Iznimno je skupo samo održavati ove ogromne objekte, što znači da smo žurili s prodajom. Uspjeli smo raditi vrlo, vrlo brzo“, rekao je za FT.
Slom Northvolta u stečaj u martu označio je kraj švedskog startupa koji je prikupio više kapitala od bilo koje druge privatne firme u Evropi od firmi poput Volkswagena i Goldman Sachsa.
Neuspjeh tvrtke dogodio se usred borbi za proizvodnju dovoljno baterija u fabrici u Skellefteåu zbog niza problema poput lošeg upravljanja i problema s kineskim strojevima. Također je izgubio fokus planiranjem novih tvornica u Njemačkoj i Kanadi, zajedno s postrojenjem za skladištenje energije u Poljskoj.
Lyten je kupio tvornicu za skladištenje energije u julu kada je također najavio prikupljanje 200 miliona dolara kapitala za potporu svojoj strategiji akvizicije.
Američki startup specijaliziran je za litij-sumporne baterije - umjesto za uobičajeniju litij-ionsku tehnologiju koju su koristili Northvolt i drugi. Lyten tvrdi da su litij-sumporne baterije jeftinije za proizvodnju i imaju veću gustoću energije.
Cook je rekao da Lyten još uvijek razvija svoje planove za imovinu Northvolta, koju se nada steći tijekom četvrtog tromjesečja. Startup želi ponovno zaposliti mnoge radnike i rukovoditelje švedske grupe te sklopiti ugovore sa svojim bivšim kupcima, među kojima su Audi, Porsche i proizvođač kamiona Scania.
Lyten namjerava proizvoditi litij-sumporne ćelije za industrije poput dronova i podatkovnih centara u Skellefteåu, ali također želi nastaviti proizvodnju litij-ionskih baterija za električna vozila koristeći Northvoltovu tehnologiju.
Američka grupa pregovara s kanadskim vlastima o nastavku Northvoltovih planova za izgradnju tvornice baterija u Quebecu.
Cook je tvrdio da je, sve dok Northvolt nije bio prisiljen zatvoriti svoje švedske operacije u julu od strane stečajnog upravitelja, njegova nova uprava "uglavnom riješila njihove probleme", uključujući povećanje prinosa proizvodnje na razinu koja bi trebala biti profitabilna.