Približio se kraj

Ukida se benzinski Porsche Macan

Autor: Biznis.ba
Ukida se benzinski Porsche Macan
Foto: X.com

Porsche je prošle godine ukinuo benzinski Macan u većini evropskih zemalja.

Ne po izboru, već po nužnosti. Model nije ispunio nove zahtjeve za sajber bezbjednost prema Opštoj uredbi o bezbjednosti (GSR2) koja je stupila na snagu u julu 2024. godine, što ga je primoralo da se povuče sa tržišta EU. Ipak, ovaj model se i dalje prodaje na drugim tržištima. Ali i tome se bliži kraj...

Kako navodi Motor1, proizvodnja originalnog Macana će se završiti za manje od godinu dana. Finansijski direktor Johen Brekner je otkrio da će posljednje jedinice sići ​​sa proizvodne trake oko sredine 2026. godine. Međutim, nije isključio mogućnost da bi preostale zalihe mogle da održe model u životu na tržištima van EU do 2027. godine, prenosi Autoblog.rs.

Značaj Macana prve generacije ne može se precijeniti. U 2023. godini, posljednjoj godini pune dostupnosti, bio je drugi najprodavaniji model Porschea, sa 87.355 jedinica, zaostajući za Cayennom samo 198 jedinica. Iako njegove marže profita ne mogu da se porede sa onima kod modela 911, prodaja desetina hiljada krosovera godišnje bila je vitalni izvor prihoda.

Obično, kada neki model odlazi, njegov nasljednik već čeka. Ali ne i ovog puta. Porsche u početku nije planirao da zamijeni benzinski Macan, pretpostavljajući da će kupci prirodno preći na novu električnu verziju. Međutim, od tada je shvatio da i dalje postoji velika potražnja za pristupačnijim krosoverom sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem, pozicioniranim ispod Cayenna. Pošto takav nasljednik prvobitno nije bio planiran, neće biti spreman kada se proizvodnja trenutnog Macana završi sredinom 2026. godine.

Odlazeći šef Oliver Blum je potvrdio da je zamjena u pripremi, a trebalo bi da stigne do 2028. godine sa benzinskim i hibridnim pogonskim sklopovima.

Šta možemo da očekujemo? Porche kaže da će model „koristiti sinergije“ unutar Volkswagen grupe, nagovještavajući mehaničke veze sa novim Audijem Q5, koji koristi Premium Platform Combustion (PPC).

Ipak, s obzirom na to da će se originalni Macan oprostiti 2026. godine, a njegova zamjena se očekuje tek 2028. godine, Porsche će se suočiti sa dvogodišnjom pauzom u jednom od svojih najvažnijih segmenata. To je rijedak pogrešan korak Cufenhauzena, ali korištenje platforme Q5 trebalo bi da pomogne u ubrzanju stvari.

Kada konačno stigne, taj novi krosover se i neće zvati Macan, već će samo električni automobil nositi to ime. Prema Blumu, to će biti „veoma, veoma tipičan Porsche za ovaj segment, a takođe i drugačiji od električnog Macana“.