Smanjenja su naređena jer kontrolori zračnog prometa nisu primili plate zbog zatvaranja vlade, koje je sada najduže u historiji SAD-a. Nedostatak osoblja za kontrolu zračnog prometa poremetio je letove na nekoliko glavnih američkih zračnih luka, što je uznemirilo i putnike i rukovoditelje vazdušnih firmi.
Nedostatak kontrolora zračnog prometa odgodio je letove na nekoliko glavnih američkih aerodroma u petak, uključujući međunarodni aerodrom Newark Liberty u New Jerseyju, međunarodni aerodrom San Francisco i međunarodni aerodrom Hartsfield-Jackson u Atlanti.
Iznenadna smanjenja broja letova ove sedmice prisilila su zrakoplovne firme da se bore s prilagodbama rasporeda i osiguravanjem da su posade tamo gdje trebaju biti uprkos promjenama u zadnji čas.
Otprilike 780 američkih letova otkazano je do 14 sati. U petak po istočnom vremenu, prema podacima firme za vazdušne podatke Cirium, oko 3% ukupnog rasporeda za taj dan, javlja SEEbiz. Takav opseg poremećaja prilično je uobičajen za rutinske poremećaje poput velikih grmljavinskih oluja, ali Ministarstvo saobraćaja upozorilo je da bi se otkazivanja mogla povećati.
Prema nalogu FAA-e, smanjenje broja letova povećat će se na 10% tokom sljedeće sedmice, počevši s 4% u petak, 6% do utorka, 8% do četvrtka i konačno 10% 14. studenog.
Razina otkazivanja u petak bila je 72. najgora za američko tržište letova od 1. januara 2024., prema Ciriumu. To razdoblje također je uključivalo božićni slom Southwest Airlinesa nakon jakog nevremena i masovnih kašnjenja u Delta Air Linesu prošlog ljeta nakon tehnološkog prekida CrowdStrikea.
Dok je FAA zahtijevala od zrakoplovnih kompanija da naprave rezove, sektor općeg zrakoplovstva, koji uključuje privatne zrakoplove, nije bio dužan napraviti slično velika smanjenja. Međutim, u nalogu se navodi da bi nedostatak osoblja mogao utjecati na opće zrakoplovstvo i da bi se ti privatni letovi mogli suočiti do 10% smanjenja na zračnim lukama koje je agencija označila kao "visokog utjecaja", uključujući aerodrom Teterboro u New Jerseyju i aerodrom William P. Hobby u Houstonu u Teksasu te Dallas Love Field.
FAA nije odgovorila na zahtjeve za komentar.
Glasnogovornik Nacionalnog udruženja poslovnog zrakoplovstva rekao je da je industrija također pogođena nedostatkom osoblja u zračnom prometu i smanjenim kapacitetom te da bi aerodromi mogli uskratiti nekim avionima mogućnost slijetanja tamo.
Predsjednik i izvršni direktor NBAA-e Ed Bolen rekao je da će "naš sektor nastaviti tražiti obvezna i dobrovoljna sredstva kako bi osigurao da smo dio rješenja za izazove koji se postavljaju u trenutnom okruženju".