Ovaj strateški potez jasno ukazuje na ambiciju JD.com-a da proširi poslovanje van domaćeg kineskog tržišta.
Ceconomy posluje kroz dva najpoznatija brenda na evropskom tržištu elektronike – MediaMarkt i Saturn. Kupovinom, JD.com – konkurent kompanijama kao što su Alibaba i Amazon – dobija pristup jednoj od najvećih online platformi za prodaju elektronike u Evropi, kao i mreži od gotovo 1000 prodavnica u više zemalja, koje trenutno zapošljavaju oko 50.000 radnika.
Prema uslovima dogovora, vrijednost Ceconomyja procijenjena je na 4,60 eura po dionici, a izvršni direktor Ceconomyja Kai-Ulrich Deissner izjavio je da se završetak transakcije očekuje u prvoj polovini naredne godine.
Deissner je poručio da je JD.com „idealni partner u pravom trenutku“, ističući da će partnerstvo donijeti pristup najmodernijim tehnologijama, vrhunskoj maloprodajnoj ekspertizi i globalnim lancima snabdijevanja.
Uprava i nadzorni odbor Ceconomyja jednoglasno preporučuju dioničarima prihvatanje ponude, a centrala kompanije u Düsseldorfu nastavit će s radom bez promjena.
Posljedice preuzimanja
Izvršna direktorica JD.com-a Sandy Xu naglasila je da je kompanija posvećena saradnji sa Ceconomy timom kako bi ojačali kapacitete i ubrzali digitalnu transformaciju, koristeći napredne tehnologije JD.com-a, prenosi Investitor me.
„Naš cilj je da podržimo rast Ceconomyja širom Evrope i stvorimo dugoročnu vrijednost za potrošače, zaposlene, investitore i lokalne zajednice“, kazala je Xu.
Najveći pojedinačni akcionar Ceconomyja – porodica Kellerhals, koja posjeduje nešto manje od 30 odsto udjela – pristala je da proda 3,81% svojih dionica, ali planira da zadrži oko 25,35% udjela i status investitora.
Ostali dioničari, među kojima su Haniel, Beisheim, BC Equities i Freenet – koji zajedno posjeduju oko 27,9% udjela – izrazili su namjeru da prodaju svoje akcije JD.com-u.
U prve tri godine nakon zaključenja akvizicije, kako je saopšteno, neće biti otpuštanja, niti se očekuju problemi sa regulatorima za zaštitu konkurencije.
Utjecaj na tržište i kreditni rejting
Kupovina Ceconomyja bi mogla značajno ojačati prisustvo JD.com-a na evropskom tržištu, zahvaljujući mreži od preko 1000 fizičkih trgovina i snažnoj online prodaji, koja trenutno čini 24% ukupnog prometa Ceconomyja.
Prema ocjeni Fitch Ratingsa, akvizicija bi mogla pozitivno uticati na kreditni profil Ceconomyja, s obzirom na stabilnost i veličinu JD.com-a, koji godišnje ostvaruje prihode od 160 milijardi dolara u sektorima maloprodaje, tehnologije, logistike i zdravstva.