"Imate li vi neko pitanje za mene?": Kako odreagovati u ovoj situaciji na razgovoru za posao?
On koristi svoje ključno pitanje na razgovoru za posao, ono koje ste vjerovatno već čuli: "Imate li vi neko pitanje za mene?" Odgovor kandidata mu jasno pokaže kakav bi zaposleni ta osoba bila, rekao je Porter u podcastu LinkedIn-a "This Is Working" 18. septembra.
- Loši zaposleni, ili loši kandidati, pitaju me za zdravstveno osiguranje ili kako sam pokrenuo Overtime kada već postoji, recimo, 100 podcasta o tome - rekao je. - A dobri ljudi kažu: ‘Drago mi je da ste to pitali.’ I imaju, recimo, 20 pitanja.
Beneficije nisu tema za razgovor sa direktorom
Karijerna savjetnica, profesorka na NYU Stern School of Business i autorka tri New York Times bestselera, Susan Cain, kaže da je razgovor za posao uobičajeno trenutak kada se postavljaju pitanja o beneficijama. - Na kraju krajeva, ljudi rade iz ljubavi, zbog smisla, razvoja – ali i da bi platili račune - kaže ona. - Ignorisati tu realnost, pogotovo 2025. godine, smiješno je.
- Ali slažem se da to nisu teme o kojima se priča sa direktorom (CEO), niti one koje bi trebalo da se pokreću prije nego što dobijete ponudu za posao… Iskreno, oni možda ni ne znaju detalje o zdravstvenim pogodnostima, a ako pitate, vrlo je moguće da pomisle: Evo zašto ova osoba želi da radi ovdje - dodaje Cain.
- Sa direktorom iskoristite vrijeme da govorite o tržištu, konkurenciji i idejama na koje načine možete učiniti kompaniju boljom, pametnijom i jačom.
Kandidati takođe mogu da pitaju o kulturi kompanije i tome kako zaposleni sarađuju, kaže Velč. Samo je važno da postavljaju konkretna, precizna pitanja, a ne ona puna "maglovitih, žargonskih izraza", prenosi Ekapija.
Na primjer, pitanje poput "Kako menadžeri ovdje podržavaju balans između posla i privatnog života?" na prvi pogled zvuči dobro, ali zapravo ne otkriva mnogo o svakodnevici u kompaniji i može da podstakne vrlo opšti odgovor. Prateći savjet Velč, pitanje tipa "Kakva osoba ne bi trebalo da radi u ovoj kompaniji?" mnogo je direktnije, izbjegava modne izraze i podstiče iskrenije odgovore.
- Pametno iskoristite vrijeme na razgovoru - kaže Cain. - Nije pogrešno što vas zanimaju beneficije – samo to pitajte prave ljude u pravo vrijeme.
Što se tiče "zelenih zastavica", odnosno osobina koje Porter traži kod kandidata, on više cijeni karakter i inteligenciju nego impresivnu biografiju.
- Dajem prednost ličnosti i inteligenciji, ali ne akademskoj inteligenciji, već sposobnosti da razmišljate o svijetu - kaže Porter, navodeći svoje iskustvo iz vođenja kompanije za društvene igre OMGPOP — koju je Zynga kupila za 180 miliona dolara 2012. godine. - Kada sam vodio gejming kompaniju, postavljao sam samo jedno pitanje: Koja vam je omiljena igra i zašto?
Kada bi neko mogao detaljno da objasni šta tu igru izdvaja od ostalih, "znao sam da će biti odličan za rad u gejming kompaniji - dodao je.