20+ godina
sa vama
Potvrdio stav

Stellantis protiv zabrane motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u EU od 2035.

Autor: Biznis.ba
Foto: Stellantis
Stellantis se protivi zabrani motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropskoj uniji od 2035. godine.

U toku ove godine Evropska unija je potvrdila svoj stav o postepenom ukidanju prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Međutim, presuda nije nepromjenjiva, jer se o obećanju o nultoj emisiji izduvnih gasova još uvijek raspravlja. Početni plan je bio da se prijedlog preispita 2026. godine, ali to je pomjereno za sljedeći mjesec. Iz očiglednih razloga, većina proizvođača automobila je protiv ove mjere, a Stellantis je posljednji koji se oglasio.

Dekarbonizacija

U intervjuu za Politico, predsjednik automobilskog konglomerata, John Elkan, rekao je da bi EU trebala preispitati i dozvoliti motore s unutrašnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine. Posebno se osvrnuo na plug-in hibride i električna vozila s produženim dometom, u kojima benzinski motor služi kao generator za punjenje baterije. Elkan, koji je ujedno i predsjednik Ferrarija, vidi budućnost alternativnih goriva kao još jedan put ka dekarbonizaciji, piše motor1.

Ali čak i prije predloženog krajnjeg datuma 2035. godine, proizvođači automobila koji prodaju automobile u Evropi suočavaju se s drugim ciljevima.

Moraju se pridržavati progresivno nižih emisija iz voznog parka, smanjujući ih za 15 odsto za period 2025-2029 u poređenju s periodom 2020-2024.

EU je prvobitno željela da proizvođači automobila dostignu novi cilj do kraja ove godine, ali je od tada dala više vremena. Sada moraju imati prosjek od 93,6 g/km u periodu 2025-2027 umjesto da se pridržavaju strogih godišnjih ograničenja.

Prepreka

Sljedeća prepreka dolazi 2030. godine za period koji traje do kraja 2034. Kompanije će morati još više smanjiti emisije iz svog voznog parka, dostižući samo 49,5 g/km. Elkan želi da EU da proizvođačima automobila više vremena za usklađivanje. Umjesto da moraju ispunjavati stroži godišnji cilj počevši od 2030. godine, predsjednik Stellantisa smatra da bi industriji trebalo dozvoliti da usrednjava emisije tokom pet godina (2028-2032).

Lako je shvatiti zašto se Stellantis i drugi veliki proizvođači automobila protive prisilnoj prodaji samo električnih vozila. Električna vozila su do septembra držala samo 16,1 odsto tržišnog udjela u Evropskoj uniji, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Dostizanje 100 odsto udjela za devet godina je vrlo nerealno i izazvalo bi haos u cijeloj industriji dovodeći u opasnost ogroman broj radnih mjesta.

Prije nekoliko mjeseci, glavni tehnološki direktor BMW-a, Joakim Post, rekao je da prisilno usvajanje električnih vozila "može ubiti industriju".

Njegova izjava ponovila je slično upozorenje izvršnog direktora Mercedesa, Ole Kaleniusa, koji je tvrdio da evropska automobilska industrija "punom brzinom ide prema zidu" ako zabrana ICE ostane na snazi.

Električna vozila

Udio električnih vozila u ukupnoj prodaji u 27 zemalja EU vjerovatno će se povećati u narednim godinama. To nije samo divlja pretpostavka, već obrazovana pretpostavka zasnovana na prilivu nadolazećih pristupačnih modela. Renault je upravo predstavio Twingo ispod 20.000 evra, a Volkswagen će predstaviti ID od 25.000 evra. Polo 2026. godine, a zatim i manji model od 20.000 evra 2027. godine.

Naravno, postoji i sve veća konkurencija od pristupačnih kineskih električnih vozila, a tradicionalni proizvođači automobila pokušavaju ih odbraniti modelima po povoljnim cijenama poput Stellantisovog Citroëna ë-C3 za manje od 20.000 eura.

© Copyright 2005. - 2025. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba