Tesla je pokrenuo ovaj trend, a prihvatili su ga brojni kineski proizvođači.
Kao što je i najavljeno ranije ovog mjeseca, Kina će uvesti novi standard za ručke na vratima. Sada su poznati i detalji.
Za vanjsku ručku vrata, nacrt naglašava da svaka vrata (osim vrata prtljažnika) treba da budu opremljena spoljašnjom ručkom sa funkcijom mehaničkog otpuštanja, a dizajn sistema trebalo bi da ispuni zahtjeve da se bočna vrata moraju otvoriti bez pomoći alata, ako nisu dramatično oštećena u sudaru, piše Revijahak.
To je posebno važno kod požara na vozilima kada u nekim slučajevima ručke na izvlačenje nisu bile dostupne, odnosno spasilačke službe nisu uspjele da ih koriste i otvore vrata spolja.
Što se tiče unutrašnje ručke na vratima, u nacrtu se spominje da svaka vrata (osim vrata prtljažnika) treba da budu opremljena unutrašnjom ručkom sa funkcijom mehaničkog otpuštanja, koja može da otključa bravu vrata i otvori vrata, prenosi B92.
Ako su vozila opremljena električnom ručkom, trebalo bi da budu opremljena i ručkom sa funkcijom mehaničkog otpuštanja. To bi bila mehanička ručka za vrata u slučaju nužde.
Šta je sa Evropom?
Iako se odnosi samo na kinesko automobilsko tržište, ova odluka će najvjerovatnije imati uticaj i na evropsko.
Naime, mnogi proizvođači automobila vide najveće svjetsko tržište kao ključni dio svog poslovnog plana. Promjena dizajna, kako bi se uskladili sa takvim pravilima, vjerovatno će značiti da će isti dizajn zadržati i na drugim tržištima, zbog smanjenje troškova.