20+ godina
sa vama
Ozbiljne posljedice

Evropska automobilska industrija i dalje u nesigurnim vodama

Autor: Biznis.ba
Foto: Arhiv
Sporazum o carinama između EU i Sjedinjenih Država označava "deeskalaciju" za evropsku automobilsku industriju, ali joj i dalje prijete ozbiljne posljedice, posebno za njemačku industriju.

Lobi evropskih proizvođača automobila (ACEA) u ponedjeljak je pozdravio "deeskalaciju" kao "važan korak prema ograničavanju duboke neizvjesnosti oko transatlantskih trgovinskih odnosa posljednjih mjeseci".

Sjedinjene Države ključno su tržište za evropsku automobilsku industriju, koja je 2024. godine tamo izvezla gotovo 750.000 automobila, što predstavlja gotovo četvrtinu (22%) njezina izvoza.

Sjedinjene Države i Evropska unija postigle su u nedjelju sporazum kojim će se na evropske proizvode izvezene u Sjedinjene Države primjenjivati carina od 15%, dok su automobili od aprila podvrgnuti carini od 27,5%.

Prije nove Trumpove administracije, evropski proizvođači automobila oporezivali su se u SAD-u sa samo 2,5%.

Carina od 15% imat će "negativan utjecaj na sektor, ne samo u EU, već i u Sjedinjenim Državama", upozorila je u izjavi izvršna direktorica ACEA-e Sigrid de Vries.

Američki proizvođači poput Chryslera i Jeepa (marke u vlasništvu Stellantisa) i General Motorsa posebno pomno prate pregovore između Sjedinjenih Država i Meksika, gdje se proizvodi 15% automobila prodanih u Sjedinjenim Državama, kao i mnogi rezervni dijelovi, prenosi SEEbiz.

Očekuje se da će se otprilike 10% carine prenijeti na američke kupce, prema riječima njemačkog stručnjaka Stefana Brazela. "Za preostalih 5% možda ćemo morati vidjeti je li moguće dodatno smanjiti troškove negdje", naglasio je.

Na evropskoj strani, Njemačka je u prvom planu. Prošle godine Sjedinjene Države bile su najveće izvozno odredište (13,1%) za vozila koja je izvozila njemačka automobilska industrija, koja se već bori za opstanak u Kini.

Kratkoročno gledano, čak i ograničene na 15%, američke tarife koštat će "njemačke automobilske firme milijarde svake godine", rekla je Hildegard Müller, predsjednica njemačkog udruženja proizvođača automobila VDA.

Suočene s ovom situacijom, svaka je skupina revidirala svoje ciljeve za 2025. i predložila rješenja.

Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse predložio je u junu da Evropa ukine tarife na uvoz vozila proizvedenih u Sjedinjenim Državama. BMW je 2024. izvezao 153.000 vozila u Sjedinjene Države, ali je uvezao i 92.000 automobila sastavljenih u SAD-u u Europu.

Mercedes je u sličnoj situaciji. "Sporazum između EU i Sjedinjenih Država važan je prvi korak nakon kojeg moraju uslijediti daljnje mjere", rekao je glasnogovornik Mercedesa za AFP. "Politički čelnici moraju nastaviti raditi na uklanjanju prepreka slobodnoj trgovini. Stoga računamo na EU i Sjedinjene Američke Države da će u budućnosti nastaviti konstruktivan dijalog", rekao je.

Volkswagen također pati od američkih tarifa na automobile proizvedene u Meksiku, a njegova dobit u prvom polugodištu pala je za 1,3 milijarde eura. Predvode ga premium brendovi Porsche i Audi, koji nemaju fabrike u Sjedinjenim Državama.

Audi je u ponedjeljak snizio svoje ciljeve prihoda i profitabilnosti za 2025., uoči očekivanog oporavka 2026. Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blum predložio je ad hoc sporazum sa Sjedinjenim Državama, koji bi uzeo u obzir ulaganja grupe u SAD-u.

Švedski proizvođač automobila Volvo također je zabilježio veliki gubitak u drugom tromjesečju zbog carina.

Evropska automobilska industrija sada vrši pritisak na Evropsku komisiju da odgodi brzu elektrifikaciju voznog parka i potaknu tromo evropsko tržište.

Drugo, nedostatak kompenzacije za izvoz automobila iz Sjedinjenih Država u Europu mogao bi stvoriti "velike gubitnike" među zaposlenicima u njemačkoj automobilskoj industriji, uključujući dobavljače, upozorava Ferdinand Dudenheffer, stručnjak za njemački automobilski sektor.

Dok američki proizvođači (osim Forda) pokazuju malo brige za Evropu, američke tvornice BMW-a, a posebno Mercedesa, nastavit će isporučivati SUV-ove Evropi bez dodatnih troškova.

„Bez naknade“ za carine fabrika automobila u Evropi, koje su već u lošem stanju, „proizvodnja će se smanjiti“, procjenjuje Ferdinand Dudenheffer, pri čemu je samo u Njemačkoj ugroženo čak 70.000 radnih mjesta.

© Copyright 2005. - 2025. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba