Neophodan dodatni oprez

Kako da izbjegnete trgovačke zamke i ne kupujete nepotrebno

image Foto: Ilustracija

Pri kupovini hrane neophodan je dodatni oprez. Trgovci će ono što žele ili moraju prvo da prodaju staviti na police, najbliže kupcu i to uvijek u visini očiju.

Proizvodi na takvim mjestima prodaju se i do 30 odsto višoj cijeni. Jedino je čokolade, kekse, bombone i ostale poslastice moguće vidjeti na nižim policama, ali i to je s razlogom.

Djeca su niža i gledaju niže. Zato proizvođači plaćaju trgovcima da njihove artikle stave na “privlačna” mjesta, piše "24sata.hr".

Na kupovinu tjera i veće pakovanje, ali u jednom od četiri slučaja veće je bilo i skuplje, pokazuje američka studija. Na primjer, proizvod od 100 g bio je skuplji nego dva pakovanja od 50 g. A promotivne cijene često su samo trikovi koji potiču ljude da kupe ono što im ne treba.

Zamke ne prestaju ni kada mislite da ste gotovi s kupovinom. Energetska pića, “jeftine” čokoladice, bomboni te povoljni upaljači stoje uz blagajnu, za impulsivne kupce koji ne mogu da im odole dok čekaju u redu.

Bacite oko 12 odsto kupljenih proizvoda

Ako kupujete na akcijama proizvode koji vam nisu potrebni i gomilate ih, na kraju ćete baciti oko 12 % kupljenog.

Gotova hrana 'krade’ novac

Pripremljeno meso, salate te zapakovano voće i povrće možda štede vrijeme, ali  su često višestruko skuplji. Zdravije i jeftinije je kupiti obično meso i sam ga marinirati.

Pogledajte najviše i najniže police

U najnižim i najvišim redovima polica često stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često  puno jeftiniji od poznatih brendova.

Budite svoj majstor

Umaci za tjesteninu velikih proizvođača posebno su skupi, ali uz ekstrakt paradajza, malo bijelog luka, bibera i gljiva moguće je proći ukusnije i višestruko jeftinije.

Provirite u drugi red

Već je uobičajena praksa da proizvode koji nisu najsvježiji ili kojima je gotovo istekao rok trajanja stavljaju u prvi red polica kako bi kupce naveli da kupe upravo njih.

Pripazite šta piše na etiketi

Proizvođači se uvijek trude da mijenjaju ambalažu proizvoda kako bi izgledala što atraktivnije i povoljnije. Ali iako je ambalaža veća, to ne znači da sadrži jednako proizvoda.

Više kupujemo ako više vidimo

"Što više kupac vidi, više će i kupiti", napominje Marion Nestle, autor knjige “Šta jesti”. Zato trgovine mlijeko, koje svima treba, često smjeste na kraj kako bi kupci na putu do njega prošli kraj mnogih polica.

Biznis.ba / Večernji.ba

Podijeli sa drugima

Prijavite se na feed ovog komentara Komentara (0 poslato):

Pošaljite komentar comment
Unesite kod sa slike:
  • email Pošalji prijatelju
  • print Verzija za štampu
  • Plain text Kao tekst


Priča sedmice

image
Dijaspora investira

Nada u povratak: Almir Hodžić u Trnopolju proizvodi stočnu hranu

Almira Hodžića pronalazimo na farmi u Trnopolju. Posljednjih dana radi intenzivno na pripremama za izgradnju objekta i silosa koji će služiti za proizvodnju stočne hrane pri kompaniji FANA Arifagić.