Kompanije

"Banjalučka Pivara" - Ključ uspjeha po oprobanom receptu

image

U Banjaluci se za 140 godina mnogo toga promijenilo, ali recept za nektar pivo, najprepoznatljiviji domaći brend, je svih godina ostao isti i nije se mijenjao, a prema tvrdnjama na hiljade onih koji ga konzumiraju svakodnevno, nije ni bilo potrebe za tako nečim. Svaka kap pažljivo je osmišljena da zadovolji i najprobirljivija pivopijska nepca.

Jedina pivara u Republici Srpskoj osnovana je daleke 1873. godine i jedna je od najvećih kompanija u prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine, a u okviru jedine djelatnosti - pivarstva, ispunjava najviše standarde kvaliteta i društveno odgovornog poslovanja.

"Pivara" redovno plaća svoje obaveze prema državi, koje se kreću u milionskim iznosima svake godine. Kompanija je prepoznatljiva po proizvodnji piva vrhunskog kvaliteta i primarno je orijentisana na domaće potrošače i potrebe lokalne zajednice. S kapacitetom proizvodnje od milion hektolitara piva godišnje, ima mogućnost širenja van tržišta RS, što će donijeti koristi i "Pivari" i lokalnoj zajednici.

"Pivara" u svom asortimanu ima više različitih proizvoda i to nektar, crni đorđe, kaltenberg, kaltenberg Hefe-Weissbier, nektar limun, nektar crveni grejp i kastel.

Svoje proizvode izvozi na tržište Australije, Amerike, Srbije, Hrvatske, Austrije, Švajcarske, Engleske, Finske, Islanda, Švedske, Italije, Slovenije, Indije, Poljske i Malte.

"Banjalučka pivara" svoje poslovanje usmjerava prema željama potrošača i u potpunosti je posvećena napretku i poboljšanju kvaliteta. To je i jedan od načina da odgovori na potrebe svojih 260 zaposlenih i nekoliko stotina dobavljača iz RS s kojima posluje.

Najviši standardi kvaliteta, najkvalitetniji ječam i najsavremenija tehnologija proizvodnje piva prepoznati su i izvan granica RS i BiH.

Nektar pivo je dobitnik brojnih zlatnih medalja, nagrada za kvalitet piva i drugih nagrada na evropskim i regionalnim sajmovima. Sve ovo ide u prilog tvrdnji da "Banjalučka pivara" predstavlja veoma značajnu instituciju za cjelokupnu privredu RS i BiH.

Dugoročno je opredijeljena za jačanje domaće proizvodnje i poslovanje u RS i BiH, što podrazumijeva i stratešku posvećenost zaštiti životne sredine i smanjenju zagađenja, te racionalizaciju korištenja prirodnih resursa u proizvodnji. U proteklih sedam godina reciklirali su sedam tona metala, papira, plastike i drveta.

"'Pivara' je odredila zaštitu životne sredine kao jedan od prioritetnih pravaca svog djelovanja. S tim u vezi, od početka 2012. godine 80-85 odsto ambalaže proizvoda 'Pivare' je povratno, a aktivno se radi na efikasnom korištenju vode i energije. U svrhu smanjenja otpada u 2014. godini investirali smo u instaliranje nove linije za punjenje piva u limenke. Limenka je prihvatljivija od nepovratne staklene boce i PET ambalaže, jer u reciklaži zauzima manje prostora, manje je težine, a samim tim i otpada, a pri reciklaži troši manje energije za razliku od stakla", kažu u "Pivari".

Inače, oni su na "Jahorina film festivalu" 2016. godine osvojili nagradu za najbolji ekološki projekat u RS, za projekat pod nazivom "Reciklaža stakla". Osnovni cilj projekta je razvoj sistema zbrinjavanja i upravljanja staklenim otpadom u "Pivari" i smanjenje količine staklenog otpada u RS.

"Banjalučka pivara" u odnosu na 2007. godinu bilježi smanjenje potrošnje mazuta od 40 odsto po hektolitru proizvedenog piva, smanjenje utroška električne energije od 40 odsto, dok se za proizvodnju piva troši 30 odsto manje vode po hektolitru iako je povećana proizvodnja.

"Pivara" prepoznaje i potrebe lokalne zajednice, te odgovornost prema zajednici postavlja kao jedan od najviših prioriteta poslovanja. Stoga je na godišnjem nivou uključena u više od 400 aktivnosti u oblasti sporta, kulture, obrazovanja i projekata podrške lokalnoj zajednici. Među njima su Banjalučki polumaraton, "Nektar Fun Run", projekat "Naše je bolje", "Ljeto na Vrbasu", "Zimzograd", "Teatar fest", "Dukat fest", "Nektar OK fest", "Nektar Fresh Wave", "Demofest", te mnoge druge sportske manifestacije, humanitarne zabave i ostale sadržaje kulturno-zabavnog karaktera.

PROFIL

Naziv: "Banjalučka pivara" a.d.
Sjedište: Banjaluka
Osnovano: 1873.
Djelatnost: Proizvodnja piva
Broj zaposlenih: 260
Kontakt: www.banjaluckapivara.com, 051/334-100

O projektu

Projekat "50+" pokrenuli su "Nezavisne novine" i Privredna komora Republike Srpske, a u okviru Projekta promocije domaće proizvodnje "Naše je bolje".

On će trajati tokom 2017. godine, a planirano je kontinuirano predstavljanje uspješnih preduzeća koja posluju u našoj zemlji, a zapošljavaju 50 i više radnika.

Cilj projekta je predstaviti što više pozitivnih primjera kako bismo podstakli investicije i razvojne programe i kako bi javnost bila upoznata s poslovnim mogućnostima, proizvodnim asortimanom ili uslugama koje pružaju domaće kompanije. Biće predstavljena prirodna bogatstva, kao i turistički potencijali. Projekat su podržali grad Prijedor i opština Derventa.



Biznis.ba / NN

Podijeli sa drugima

Prijavite se na feed ovog komentara Komentara (0 poslato):

Pošaljite komentar comment
Unesite kod sa slike:
  • email Pošalji prijatelju
  • print Verzija za štampu
  • Plain text Kao tekst


Priča sedmice

image
Priča o uspjehu

Violeta: Najbolji primjer kako vrijednim radom i inovacijama uspjeti u našim uslovima privređivanja

Kompanija Violeta iz Gruda vjerovatno je najpozitivnija poslovna priča u našoj zemlji u posljednjih petnaestak godina. Sami počeci su bili izazovni i teški, ali uz dobre i pravovremene poslovne odluke ubrzo su postali lideri u kategoriji higijenskih potrepština. Nedavno smo ih posjetili sa željom da saznamo tajnu njihovog uspjeha.