Dejan Šajinović

Na banjalučki aerodrom 'slijeću' samo šarlatani

image Dejan Šajinović

Trakavicu zvanu avionska linija iz Banjaluke prema Evropi pratim već 14 godina. Za to vrijeme izmijenjalo se tu i direktora i raznih eksperata za avijaciju, trošile se marke na studije i analize treba li nam redovni avionski saobraćaj ili niskobudžetne kompanije, svega i svačega je tu bilo, a rezultat, na kraju balade, uvijek je bio isti: sve do posljednje ugledne avio-kompanije koja je izrazila interes da uspostavi liniju iz Banjaluke otjerali smo, a umjesto njih dovodili smo barabe i šarlatane koji pokupe našu lovu, a iza sebe ostave pustoš.

Da ste za tih 14 godina za direktora aerodroma postavili referenta sa srednjom školom, do sada bi "ubo" barem nešto što bi ličilo na redovni avionski saobraćaj. Recept uopšte nije komplikovan: za bilo kojeg ozbiljnog avio-operatera potrebne su subvencije. Do dijela potrebnog novca bismo, recimo, mogli doći tako da otpustimo na desetine džabalebaroša na tom aerodromu, a rezultat bi bio višestruko koristan: povećao bi se broj turista, Banjaluka bi se otvorila, profitirali bi i kafići, i restorani, i taksisti... i sav taj novac bi nam se višestruko vratio.

Zašto to nije tako, objašnjenje nije posebna tajna: U Banjaluci postoji autobuski lobi, ljudi koji uzimaju milione od Banjalučana koji se na desetke sati klackaju do Štutgarta, Frankfurta, Kopenhagena ili Stokholma. Njima ne odgovara funkcionalni aerodrom i zato dijelom milionske zarade plaćaju nekoga "gore" da aerodrom drži zatvorenim, a onda dovođenjem raznih ubleha stvara se privid da se, kao, nešto radi, da se oni trude, ali, eto, jednostavno nema interesa. I usput, zajedno sa našim vlastodršcima operu koji milion kroz "subvencije" za bankrotirane "avio-kompanije".

Tako to funkcioniše u zemlji bez vizije, u kojoj su lopovluk i prevara vlastitog naroda jedini način da postaneš neko. I tako će to biti sve dok bude bilo naroda da te barabe trpi.

Piše: Dejan Šajinović

Biznis.ba / NN

Podijeli sa drugima

Prijavite se na feed ovog komentara Komentara (0 poslato):

Pošaljite komentar comment
Unesite kod sa slike:
  • email Pošalji prijatelju
  • print Verzija za štampu
  • Plain text Kao tekst


Priča sedmice

image
Priča o uspjehu

Violeta: Najbolji primjer kako vrijednim radom i inovacijama uspjeti u našim uslovima privređivanja

Kompanija Violeta iz Gruda vjerovatno je najpozitivnija poslovna priča u našoj zemlji u posljednjih petnaestak godina. Sami počeci su bili izazovni i teški, ali uz dobre i pravovremene poslovne odluke ubrzo su postali lideri u kategoriji higijenskih potrepština. Nedavno smo ih posjetili sa željom da saznamo tajnu njihovog uspjeha.