Direktor Klasa d.d. Sarajevo

Nihad Imširović: Na tržištu danas morate biti mudri, odmjereni, fleksibilni

image Nihad Imširović

Ove godine Klas obilježava svoj 115. rođendan, a tim povodom direktor ove kompanije Nihad Imširović govorio je za Oslobođenje o planovima Klasa za naredni period.

Pretpostavljamo da ste povodom ovog velikog jubileja potrošačima pripremili i poneko inovativno iznenađenje?

- Zahtjevi naših potrošača naš su imperativ, naša zadaća. Savremeni potrošači traže inovacije, nove vrijednosti, kvalitet, kontinuitet, povjerenje, a Klas je tu da ispuni sva njihova očekivanja. Lansiranjem jufke u posudi početkom ove godine postavili smo sebi visoke standarde inovacija. Prvi smo u BiH upakovali jufku u čvrstu posudu koja proizvod štiti od lomljenja i isušivanja, te tako osigurava svježinu kao i prvog dana. Nedavno je ovaj proizvod nagrađen Zlatnom medaljom Gradačačkog sajma, a iza ocjene kvaliteta stoje ugledni profesori Poljoprivredno-prehrambenog fakulteta u Sarajevu. U godini u kojoj obilježavamo 115. rođendan razvili smo i Rahatlokum u tri okusa (ruža, orah i mix) i time upotpunili asortiman orijentalnih slastica.

Novi proizvodi

Uz Bosanski lokum, Tahan halvu i tradicionalne zalivene i suhe kolače, plasiranje Rahatlokuma na tržište bio je logičan slijed. Kao istinski čuvari tradicije, željeli smo našim potrošačima ponuditi kvalitetan domaći rahatlokum. Dugo smo radili na ovom projektu, počevši od odabira najboljih sirovina do atraktivnog dizajna i ambalaže, jer smo vjerovali da tržište BiH treba ovaj tradicionalni proizvod u savremenom ruhu.

Već u oktobru potrošači mogu očekivati Macaronse, kao svjetski premium proizvod, pod brendom domaće kompanije Klas. Klas će ujedno biti prvi industrijski proizvođač ovih dizajniranih kolačića u BiH. Do kraja godine na tržište ćemo plasirati još jedan okus Fit integralnog keksa, limitirano izdanje Bosanskog lokuma u posebnoj ambalaži (limena kutija sa geografskim motivima BiH kao dobar suvenir), nove proizvode iz programa Sarko, kao i nove vrste hljeba i peciva.

Potrošači sve više vode računa i o zdravoj ishrani. Kako vi odgovarate na te trendove?

- Pratimo evropske i svjetske trendove zdrave prehrane, konsultujemo domaće nutricioniste, usavršavamo tehnologiju, ulažemo u tehnološki kadar... Među rijetkim smo proizvođačima koji brašnu ne dodaju nikakve enzime i aditive. Znamo da posebnu pažnju potrošači posvećuju kvalitetu onih proizvoda koje konzumiraju u svakodnevnoj ishrani. Tu su, svakako, hljeb i pecivo kao neizostavni dio trpeze u BiH. Naime, BiH spada u zemlje koje su, prema potrošnji hljeba, iznad zemalja sličnog standarda. Hljeb je osnovna i svakodnevna namirnica u ishrani stanovništva BiH, tako da poboljšanja nutritivnih svojstava imaju veliki značaj za zdravlje potrošača. Klas u tom segmentu definitivno ima kvalitetan asortiman i konkurentne cijene. Kao primjer navest ću visokoproteinski hljeb, proizveden od sojinog brašna i pšeničnih mekinja, sa sjemenkama lana, susama, suncokreta, zobenih i ječmenih pahuljica. Za samo tri mjeseca otkako je Klas aktivirao ovaj hljeb na domaćem tržištu, njegova prodaja je utrostručena.

Osim tradicije, kvaliteta i iskustva, šta biste još izdvojili kao ključne faktore vašeg kontinuiranog uspješnog poslovanja?

- Naš osnovni pokretač jesu naši uposlenici, a svakako i prepoznatljivost brendova kao što su Zlatni puder, Bosanski lokum, Klasov polubijeli hljeb, Klas jufke, Sarajevski somuni, tradicionalni zaliveni kolači, tjestenina... Ovome treba dodati bogato proizvođačko iskustvo koje traje 115 godina i obavezno povjerenje naših potrošača. U takvim okolnostima lakše poslujemo, mada uvijek može bolje i mi se trudimo da tako i bude. Činjenica jeste da je sve teže poslovati, konkurencija je sve izraženija, nelojalnija, zahtjevi evropskog tržišta sve veći i rigorozniji. Morate biti mudri, odmjereni, fleksibilni...

Kojim proizvodnim kapacitetima raspolažete i imate li prostora za dalji rast proizvodnje?

- Klas godišnje može proizvesti ukupno 140.000 tona hrane, što nas svrstava među respektabilnije proizvođače i brendove u ovom dijelu Evrope. Imamo najveći mlin za preradu pšenice u jugoistočnoj Evropi, čiji je kapacitet 450 tona dnevno, potom velike kapacitete skladištenja žita, automatiziranu pekarsku proizvodnju, organizirani program uzgoja, otkupa i prerade malina i drugog jagodičastog voća, širok asortiman konditorskih i slastičarskih proizvoda.

Kvalitet

Svakako, sve ove kapacitete treba maksimalno iskoristiti, povećati proizvodnju, kao i plasman roba van granica BiH.

Kada ste već spomenuli plasman roba van granica BiH, recite nam i na koja tržišta izvozite vaše proizvode?

- Klas izvozi na skoro sve kontinente, u više od 20 zemalja svijeta od EU i SAD-a, preko Australije, Kanade, zemalja CEFTA, do Turske. Najznačajnija izvozna tržišta su Hrvatska, Danska, Crna Gora, Švedska, Švicarska, SAD. Osim proizvodnih kapaciteta, imamo asortiman interesantan za izvozna tržišta, s posebnim akcentom na tradicionalne proizvode bosanske kuhinje kao što su zaliveni kolači, jufke, somuni, pite, gdje i vidimo svoju najveću šansu. Tu je i vrhunski kvalitet hrane koji obezbjeđujemo strogom primjenom međunarodno priznatih standarda upravljanja kvalitetom - ISO i HACCP, te sve značajniji halal-certifikat. Trenutno smo u intenzivnim pregovorima oko plasmana naših proizvoda na tržište Kine, Albanije, Mađarske, te arapskih zemalja. Svakako da ima mnogo prostora za dalji rast izvoza i mi ćemo prvenstveno u kategoriji smrznutih pekarskih proizvoda intenzivno raditi na dodatnom i značajnijem plasmanu.

I na kraju, možete li nam otkriti koji su poslovni planovi prehrambene industrije Klas d.d. Sarajevo do kraja ove godine?

- Snaga Klasa su, prije svega, njegovi uposlenici. U predstojećem periodu prioritetna zadaća jeste stvaranje nasljednika, odnosno kadra koji će preuzeti tradiciju izrade proizvoda po kojima smo prepoznatljivi već toliko godina. Dakle, posvetit ćemo se edukaciji našeg kadra, te u skladu sa potrebama u naš tim primati mlade i obrazovane ljude koji će proći školu Klasa i kroz generacije prenositi vrijednosti i kvalitet naših proizvoda. Uz to, svakako, ide i restrukturiranje kompanije kako u korporativnom, tako i proizvodnom segmentu.

Biznis.ba / Oslobođenje

Podijeli sa drugima

Prijavite se na feed ovog komentara Komentara (0 poslato):

Pošaljite komentar comment
Unesite kod sa slike:
  • email Pošalji prijatelju
  • print Verzija za štampu
  • Plain text Kao tekst


Priča sedmice

image
Pozitivna priča

Za dvije godine u FBiH zaposleno 32.000 ljudi, Tešanj najperspektivniji, Bingo na vrhu liste firmi

Prema zvaničnim podacima FBiH, poslovno najperspektivnije područje je općina Tešanj, u kojoj je u posljednje dvije godine zaposleno blizu 1.750 osoba.