Rezultati studije

MasterIndex BiH: 79% korisnika kartica plaća "plastikom" za iznose veće od 25 KM

image Foto: Biznis.ba

Kompanija Mastercard je danas predstavila rezultate prvog ikada MasterIndex BiH istraživanja, studije o finansijskim potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u zemlji. Studija, koja je provedena u aprilu 2017. na reprezentativnom uzorku građana BiH, pokazala je da su platne kartice već stalni dio komercijalnih aktivnosti, gdje je 88% ispitanika izjavilo da koriste svoje kartice svake sedmice, a 32% ih koristi svaki dan.

Kada je u pitanju tip kartice, MasterIndex BiH otkriva da su debitne kartice najčešće, jer je 46% ispitanika reklo da posjeduje samo njih, dok 13% ispitanika koristi samo kreditne kartice i 5% samo prepaid kartice. Osim toga, 35% ispitanika posjeduju i debitnu i kreditnu karticu, a 1% ispitanika je izjavilo da posjeduju sve tri vrste kartica.

Debitne kartice se uglavnom koriste za plaćanja namirnica (45%) i benzina (37%), ali i na šalterima banke i bankomatima (47%). Kreditne kartice, kao način plaćanja koji omogućava plaćanje na rate, se uglavnom koriste za veće kupovine: na prvom mjestu namještaja i uređaja (28%), zatim slijede kupovina odjeće (24%) i benzina (24%).

Amir Trokić, account manager u kompaniji Mastercard za tržište BiH, izjavio je: "Naše MasterIndex istraživanje potvrdilo je da korisnici kartica cijene jednostavnost, praktičnost, sigurnost i brzinu plaćanja koje kartice nude. Viši nivo usvajanja bilo kakve tehnologije dolazi sa dubokim razumijevanjem njenih karakteristika i prednosti, zbog čega je činjenica da za plaćanja iznad 25 KM, 79% korisnika koristi kartice radije nego gotovinu, koja je izbor 17% ispitanika, pozitivan pokazatelj nivoa finansijskog obrazovanja BiH potrošača".

MasterIndex BiH istražio je razloge zašto korisnici kartica biraju određenu karticu - četvrtina svih ispitanika kao glavni razlog kada se odlučuje za karticu, navela je dodatne karakteristike kao što su odloženo plaćanje ili police osiguranja. Drugi razlozi uključuju niske kamatne stope i naknade (21%), ugled banke koja izdaje kartice (20%) i dostupnost bankomata (14%). Niske kamatne stope i naknade su na prvom mjestu pri odabiru banke, izjavilo je 25% ispitanika, dok su ugled i široka paleta proizvoda na drugom i trećem mjestu, sa 22% i 20%.

Konačno, MasterIndex BiH istraživanje je pokazalo na kojim lokacijama bi građani voljeli plaćati karticama, ali trenutno nema dovoljno ili uopće POS terminala- na vrhu liste su sve državne i opštinske institucije sa 26% . Ispitanici su također naveli telekom kompanije (20%), javni prijevoz (19%), više kafića i restorana (13%) i otvorene tržnice (12%).

"Ovakvi rezultati pokazuju da korisnici kartica žele da ostvare prednosti elektronskih plaćanja u više trgovačkih lokacija, što je signal za nas da nastavimo saradnju sa partnerima u finansijskom, trgovačkom, telekom i vladinom sektoru na proširenju i prihvatljivost kartičarske mreže", naglasio je Trokić.

Jelena Ristić, direktorica za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, navela je prednosti koje elektronsko plaćanje pruža tržištima i društvu u cjelini: poboljšanje potrošačkih iskustava, promovisanje učešća u globalnoj ekonomiji, lakši, brži i sigurniji ekosistem plaćanja i pomoć u izgradnji novih poslovnih aktivnosti. Rast elektronskih plaćanja je testirana i dokazana metoda za borbu protiv sive ekonomije koja je u BiH, prema studiji koju je Mastercard naručio od EY, iznosila 25,5% u 2014. godini, što je najviši nivo od osam ispitanih zemalja centralne i južne Evrope.

Ristić je skrenula pažnju na nedavnu studiju istraživanja potrošača u BiH, koja je pokazala da je tri četvrtine građana svjesna problema sive ekonomije.

"Siva ekonomija je prepreka za unutrašnji i međunarodni ekonomski rast tržišta i tu prepreku treba rješavati transparentnim finansijskim tokovima. Upravo je transparentnosti jedna od najjačih strana platnih kartica i elektronskog plaćanja u cjelini. Naša nedavna studija potrošača ukazuje da, kada shvate pozitivan odnos između elektronskog plaćanja i smanjenja sive ekonomije, 63% potrošača žele češće plaćati elektronski. MasterIndex BiH dokazuje da postoji dobra osnova, obzirom da su potrošači navikli na korištenje kartica u svakodnevnim aktivnostima. Ono što je sada potrebno su ujedinjeni javni i privatni napori u domenu dalje edukacije kako bi se iskoristio i osnažio pozitivan trend koji postoji i tržište BiH povelo prema transparentnom i održivom ekonomskom rastu", rekla je Ristić.



Biznis.ba / Klix.ba

Podijeli sa drugima

Prijavite se na feed ovog komentara Komentara (0 poslato):

Pošaljite komentar comment
Unesite kod sa slike:
  • email Pošalji prijatelju
  • print Verzija za štampu
  • Plain text Kao tekst


Priča sedmice

image
Pletenjem do sigurne zarade

FOTO: Proizvodi žena iz BiH nose se diljem Evrope, Azije i Amerike

Ručno pletenje dio je bh. tradicije koju i dalje njeguje određeni broj žena u Bosni i Hercegovini. Tehniku pletenja naučile su od majki, baki, tetki, i zahvaljujući njihovom neumornom radu ta tradicija se još uvijek čuva.